Ο Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας πέταξε με Rafale (ΦΩΤΟ)

Ο Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας πέταξε με Rafale (ΦΩΤΟ)



Στη Γαλλία βρέθηκε ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης και είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί αλλά και να πετάξει με Rafale.

Ο Α/ΓΕΑ παρακολούθησε για την πολυεθνική αεροπορική άσκηση VOLFA 20, στο Μοντ Ντε Μαρσάν στη δυτική Γαλλία, και στο πλαίσιό της είχε την ευκαιρία να πετάξει με Rafale  και να ενημερωθεί για τις δυνατότητες του αεροσκάφους. Πέταξε σε σχηματισμό δυο Rafale, τα οποία εκτέλεσαν σενάρια εναέριας μάχης, χαμηλής πλεύσης και προσβολής στόχων εδάφους και επιφάνειας.

Ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας είχε τη δυνατότητα να δει στην πράξη (σε προσομοίωση) τα όπλα που μπορεί να φέρει το γαλλικό μαχητικό. Στη συνέχεια επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Dassault (Ντασό) και το flight simulator του Rafale. Ακόμη, μίλησε με τα πληρώματα, ελληνικά και ξένα, που συμμετείχαν στην άσκηση.

Τα μυστικά των Rafale σε επιχειρησιακό επίπεδο και πολλές λεπτομέρειες που έχουν διαπιστώσει στον αέρα θα μεταφέρουν οι ιδιαίτερα έμπειροι αεροπόροι και τεχνικοί της 347 Μοίρας «Περσέας» οι οποίοι βρέθηκαν στην Γαλλία για να λάβουν μέρος στην άσκηση «VOLFA 20».

Οι αναφορές των ιπταμένων και τεχνικών ενδιαφέρουν το αεροπορικό Επιτελείο που με τη σειρά του, οι Επιτελείς θα ξεχωρίσουν τις πολύτιμες γι’ αυτούς πληροφορίες για το μαχητικό 4,5 γενιάς που βρίσκεται προ των πυλών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η εμπειρία των ιπταμένων της Μοίρας του «Περσέας» είναι μοναδική στην ΠΑ καθώς αποτελεί την ειδική μονάδα νυχτερινής αεροπορικής κρούσης. Οι αεροπόροι μετά από ιδιαίτερα επίπονη και συνεχή εκπαίδευση μαθαίνουν την πλήρη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που της προσφέρει το μαχητικό F-16 Block 50 με το σύστημα «Lantirn», που είναι πολλαπλασιαστής ισχύος μέσα στο απόλυτο σκοτάδι.

Τα πληρώματα της 347 Μοίρας είναι ετοιμοπόλεμα και πιστοποιημένα για την πιο απαιτητική αεροπορική επιχείρηση, αυτή της νυχτερινής πτήσης με το Lantirn, που σημαίνει ιδιαίτερα χαμηλή πλοήγηση, εκμετάλλευση του ανάγλυφου του εδάφους, γεγονός που φέρνει τους αεροπόρους και τεχνικούς του «Περσέα» στην ελίτ των στελεχών του ΝΑΤΟ, με ιδιαίτερες δεξιότητες.