Τα στρατιωτικά οχήματα «ΔΙΑΣ» έτοιμα να αλλάξουν επίπεδο στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις



Με απόλυτη επιτυχία παρουσιάστηκε στις Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις και την επιτροπή αξιολόγησης οχημάτων, το πλήρες πρόγραμμα «στρατιωτικών οχημάτων», από την κοινοπραξία του ελληνικού ομίλου Κουϊμτζή με τη διεθνώς καταξιωμένη κατασκευάστρια Ισπανική εταιρεία UROVESA.

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο ευρύτερο πλαίσιο έρευνας για αντικατάσταση του στόλου και την επιλογή και κατάρτιση εθνικού οχήματος που να μπορεί να καλύψει τις ειδικές, επιχειρησιακές και υποστηρικτικές ανάγκες των ενόπλεων δυνάμεων.

Η UROVESA μια αμιγώς Ισπανική εταιρία με παρουσία 40 ετών στη διεθνή αγορά, και έχοντας κυριαρχήσει στην Ιβηρική, έχει μια δυναμική παρουσία σε 30 και πλέον χώρες, έχοντας δοκιμαστεί σε επιχειρησιακές συνθήκες πχ Αφγανιστάν, Ιράκ με μεγάλη επιτυχία από τις πιο αξιόπιστες και απαιτητικές ένοπλες δυνάμεις (Βέλγιο, Σ.Αραβία, Αργεντινή, Σιγκαπούρη κ.α.) και στις 5 ηπείρους.

Η UROVESA διαθέτει μια ευρεία γκάμα στρατιωτικών οχημάτων ξεκινώντας από Ελαφρό Επιχειρησιακό Όχημα (Light Tactical Vehicles) 3.5 τόνων μέχρι όχημα πλήρους θωράκισης και εξοπλισμού 18 τόνων.

Η πλούσια σειρά προϊόντων από 18 τύπους σε 40 εκδόσεις- προσφέρονται ετοιμοπαράδοτα και δοκιμασμένα με επιτυχία σε διαφορετικές στρατιωτικές επιχειρήσεις και όλων των ειδών τις συνθήκες. Η εταιρία έχει τη διάθεση να μοιραστεί την πλούσια τεχνογνωσία της με ένα πολύ ανταγωνιστικό ποσοστό συμπαραγωγής του εθνικού οχήματος συμβάλλοντας στην ανοικοδόμηση της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας και οικονομίας. Ταυτόχρονα, η πολύ κοντά στα ελληνικά δεδομένα ισπανική νοοτροπία βοηθάει στην κατανόηση των δυσκολιών με τις οποίες δοκιμάζεται η ελληνική οικονομία ώστε να δημιουργηθεί ένα οικονομικά ανταγωνιστικό όχημα.

Ο όμιλος ΚΟΥΙΜΤΖΗ, έχει μια πολυετή συνεργασία ως προμηθευτής εξαρτημάτων μηχανικών εφαρμογών και ανταλλακτικών με τη UROVESA.

Τα VAMTAC που θα φέρουν το όνομα «ΔΙΑΣ»
Η ναυαρχίδα του στόλου η οποία παρουσιάστηκε και φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει είναι το στρατιωτικό όχημα «VAMTAC».

Τα «VAMTAC» (Vehiculo de Alta Movilidad Tactico - High Mobility Tactical Vehicle – Τακτικό Όχημα υψηλής κινητικότητας) διαθέτουν για την προτεινόμενη έκδοση για τις ανάγκες της χώρας μας κινητήρες STEYR και αυτόματο κιβώτιο Allison και θα φέρουν το όνομα «ΔΙΑΣ».

Πρόκειται για ένα πλήρες πρόγραμμα τεθωρακισμένων τακτικών οχημάτων υψηλής κινητικότητας της ιδίας οικογένειας επί παραλλαγών του ιδίου πλαισίου, τα οποία καλύπτουν πλήρως τις κατηγορίες τεθωρακισμένων ή μη οχημάτων συνολικού βάρους 5 έως 10 τόνων.

Σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν και παράγονται από την UROVESA για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών σύγχρονων Ένοπλων Δυνάμεων με τεθωρακισμένα οχήματα μεγάλης ευκινησίας, πολλαπλών ρόλων και είναι επίσης κατάλληλα για αποστολές Αστυνομικής φύσεως και επιτήρησης συνόρων.

Το πλαίσιο των οχημάτων VAMTAC είναι το ST5, κατασκευής της εταιρείας UROVESA, είναι γνωστό άλλωστε ότι οι Ισπανοί φημίζονται για την ποιότητα και αξιοπιστία των πλαισίων τους, το οποίο μπορεί να καλύψει όλες τις βασικές κατηγορίες οχημάτων που χρειάζονται οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ώστε να διαθέτουν τη μέγιστη δυνατή επιχειρησιακή ετοιμότητα, αξιοπιστία και επιβιωσιμότητα με τo μικρότερο δυνατόν κόστος Διοικητικής Μέριμνας.

Σήμερα, βρίσκονται σε επιχειρησιακή χρήση διεθνώς περισσότερα από 15.000 οχήματα VAMTAC, σε 30 χώρες του κόσμου και σε περισσότερες από 50 διαφορετικές διαμορφώσεις.

Τα οχήματα VAMTAC μπορούν να μεταφερθούν :

- Οδικώς, με φορτηγό και τραίνο
- Με πλοίο, σε επίπεδες πλατφόρμες ή με πλοία RO-RO
- Αεροπορικώς, ως εξωτερικό φορτίο με ελικόπτερο ‘’Chinook” καθώς και ως εσωτερικό φορτίο με Α400Μ και C130.

Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά οι κατηγορίες οχημάτων οι οποίες χρησιμοποιούν παραλλαγές του ιδίου πλαισίου ST5, που θα φέρουν και τα Ελληνικά Τεθωρακισμένα Τακτικά Οχήματα Υψηλής Κινητικότητας «ΔΙΑΣ», με δυνατότητα καθορισμού της θωράκισης από τον τελικό χρήστη ανάλογα με τις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις του, από Level 1 έως Level 3 (STANAG 4569), είναι:

- Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού (Soft & hardtop version)
- Όχημα Διοικήσεως
- Φορέας Οπλικών Συστημάτων
- Φορέας Πολυβόλου Βομβίδων 40 mm
- Φορέας τηλεχειριζόμενου πύργου Οροφής (RCWS)
- Όχημα Προωθημένου Παρατηρητή Πυροβολικού
- Όχημα επιτήρησης συνόρων
- Όχημα Αναγνώρισης
- Φορέας όλμου 60/81 mm Mortar
- Φορέας Multi-Mission System (MMS): (Εδάφους – Εδάφους / Εδάφους – Αέρος)
- Όχημα με S-788 NATO κλωβό
- Φορέας συστημάτων Επικοινωνιών
- Κέντρο Διευθύνσεως Πυρός (ΚΔΠ)
- Φορέας με πλατφόρμα Αντιαεροπορικών συστημάτων
- Όχημα Μεταφοράς Αισθητήρων Ανίχνευσης (κάμερες - ραντάρ)
- Κινητή Ομάδα Επισκευών (ΚΟΕ)
- Όχημα Ειδικών Δυνάμεων
- Ασθενοφόρο
- Πυροσβεστικό όχημα άμεσης επέμβασης: (4 άτομα + 800 Lit / 2 άτομα + 1000 Lit)
- Ειδικό Καλαθοφόρο όχημα
- Όχημα καταστολής ταραχών
- Ειδικό Πυροσβεστικό όχημα Αεροδρομίων UAV’s
- Ειδικό όχημα ανεφοδιασμού UAV’s.

Οσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Τεθωρακισμένου Τακτικού Οχήματος Υψηλής Κινητικότητας «ΔΙΑΣ – ΒΝ3», το οποίο παρουσιάσθηκε διεξοδικά στους Επιτελείς των Ενόπλων δυνάμεων, είναι ομολογουμένως εντυπωσιακά:

- Περιμετρική Θωράκιση Level 3 (Stanag 4569)
- Αντιναρκική θωράκιση Level 2 (Stanag 4569)
- Προστασία IED’s
- Μέγιστο βάρος Μάχης 9.500 Kg
- Ωφέλιμο φορτίο 1.300 Kg
- Κινητήρα STEYR 3,2 L Turbo Diesel
- Ισχύς 272 hp / 200 kW
- Ροπή 610 Nm
- Κιβώτιο Ταχυτήτων Allison ή Cummins πλήρως αυτόματο 6+1 σχέσεων
- Αυτονομία >500 χλμ,
- Μέγιστη ταχύτητα 118 χλμ/ώρα
- Ανωφέρεια 60%
- Πλευρική Κλίση 46%
- Άξονες, ανεξάρτητοι μπρος και πίσω με 100% μπλοκάρισμα διαφορικών
- Αναρτήσεις, με ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικούς αποσβεστήρες κραδασμών και ράβδους σταθεροποίησης
- Ελαστικά 335/80 R20
- Runflat στους τροχούς
- Κεντρικό σύστημα αυξομείωσης πίεσης ελαστικών
- Διέλευση υδάτινου κωλύματος 1,5 m.
- Μεταφορική ικανότητα πληρώματος 4+1 ατόμων με πλήρη φόρτο
- Επαρκή προστατευμένο χώρο στο πίσω μέρος για την μεταφορά φορτίου
- Μικρό οπτικό, ακουστικό, θερμικό και ηλεκτρομαγνητικό ίχνος
- Φορέας οπλικών συστημάτων / Πολυβόλου Βομβίδων 40 mm / Τηλεχειριζόμενου Σταθμού Οπλισμού (RCWS)

Η στάνταρ διαμόρφωση του οχήματος φέρει 5 πόρτες ενώ διατίθενται και παραλλαγές αυτού με 2, 3 και 4 πόρτες. Στο πίσω μέρος διατίθεται αποθηκευτικός χώρος φορτίων ή οπλικών συστημάτων, αισθητήρων κλπ.

Στόχος του Ομίλου είναι η μέγιστη δυνατή συμμετοχή της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας στην κατασκευή των οχημάτων «ΔΙΑΣ» στην Ελλάδα ώστε να επιτευχθεί :

- Η κάλυψη των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας
- Η πολυπόθητη αναγέννηση της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας
- Η ενίσχυση της απασχόλησης εξειδικευμένου προσωπικού υψηλής κατάρτισης και
- Η ενίσχυση της Εθνικής οικονομίας.

Η ήδη υπάρχουσα συνεργασία μεταξύ του ισπανικού κα του ελληνικού Ομίλου διασφαλίζει την άρτια υποστήριξη του προϊόντος τόσο σε εκπαίδευση όσο και σε προμήθεια υλικού.

Παρέχεται εκπαίδευση στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων (χρήση, τεχνική εκπαίδευση), συνεχή τεχνική υποστήριξη του υλικού ενώ διασφαλίζεται αδιάλειπτη επάρκεια ανταλλακτικών για τα επόμενα 30 Χρόνια.

Όλα τα τακτικά οχήματα υψηλής κινητικότητας «ΔΙΑΣ» μπορούν με τον εξαιρετικό τους λόγο κόστους/ωφέλειας να αποτελέσουν τη βέλτιστη λύση της αντικατάστασης του υπέργηρου στόλου των Ενόπλων Δυνάμεων, να καλύψουν πλήρως τις αυξημένες επιχειρησιακές ανάγκες τους και να αποτελέσουν έναν εξαιρετικά κρίσιμο παράγοντα βελτίωσης της ετοιμότητας, διαθεσιμότητας και αξιοπιστίας του που τόσο έχουμε ανάγκη.

Καινοτομία στην πρώτη γραμμή...
Στρατηγική συνεργασία για την υβριδοποίηση στρατιωτικών οχημάτων γενικής χρήσης

Η ALPHA SYSTEMS του Ομίλου ΚΟΥΙΜΤΖΗ συνεργάζεται με την UROVESA και τον ελληνικό Όμιλο EUNICE ENERGY GROUP για την εφαρμογή της υβριδικής ηλεκτροκίνησης σε στρατιωτικά οχήματα.

Έχοντας την τεχνογνωσία των υβριδικών συστημάτων, σε συνδυασμό με τη γνώση σχεδιασμού και παραγωγής βαρέων οχημάτων, είναι λογικό και αναμενόμενο οι συνέργειες, που γεννιούνται να έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός προϊόντος νέας υβριδικής τεχνολογίας.

Προσθήκη ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με την υπάρχουσα συμβατική κινητήριο δύναμη των οχημάτων γενικής χρήσης στρατιωτικών εφαρμογών προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, εκτός της προφανούς εκτιμώμενης εξοικονόμησης καυσίμου.

Η δυνατότητα του οχήματος να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά χωρίς να παράγει θερμικό ίχνος ή θόρυβο, δίνει σημαντικά τακτικά πλεονεκτήματα στο πεδίο της μάχης, μέσα από τις τεχνολογικές καινοτομίες, που υλοποιούν αυτή την μετατροπή.

Παράλληλα, η δυνατότητα του οχήματος να παραμένει σταθερό με κλειστά όλα τα συμβατικά τμήματα του κινητήρα, αλλά ενεργά όλα τα οπλικά συστήματα και συστήματα επικοινωνίας, δημιουργεί πρακτικά ένα όχημα με σχεδόν μηδενική θερμική εκπομπή, ιδιαίτερα μεγάλη κινητικότητα και εξαιρετικά αποτελεσματικό αμυντικό εξοπλισμό.

Η καινοτομία, που δίνει στα οχήματα αυτά στρατιωτικό πλεονέκτημα, αποτελεί την ίδια στιγμή παράγοντα εξοικονόμησης χρημάτων, αφού σε καιρό ειρήνης, τα οχήματα αυτά έχουν σημαντικά μειωμένο κόστος συντήρησης.