Lockheed Martin για προβλήματα συμβατότητας στα ραντάρ των F-16 Viper με το Σ.Α. ASPIS II: «Έτσι θα τα επιλύσουμε»

Lockheed Martin για προβλήματα συμβατότητας στα ραντάρ των F-16 Viper με το Σ.Α. ASPIS II: «Έτσι θα τα επιλύσουμε»



Πηγές της αμερικανικής Lockheed Martin απαντώντας στις πληροφορίες ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα συμβατότητας το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS ΙΙ με το νέο ραντάρ AESA AN/APG-83 που θα εγκατασταθεί στα 84 υπό εκσυγχρονισμό μαχητικά αεροσκάφη της ΠΑ στο επίπεδο F-16 Block 70/72 (Viper), παραδέχθηκαν την ύπαρξη προβλήματος συμβατότητας, αλλά διαβεβαιώνουν ότι «Θα το επιλύσουμε χωρίς την αντικατάσταση του συστήματος αυτοπροστασίας»!

Πώς; Οι ίδιες πηγές απαντούν στο ερώτημα διαβεβαιώνοντας ότι «Εργαζόμαστε επάνω στην κατασκευή φίλτρων για να μπορέσουν να εκπέμπουν και το σύστημα αυτοπροστασίας και το ραντάρ AESA ταυτόχρονα, χωρίς να προκαλούνται παρεμβολές. Αυτή την στιγμή οι δοκιμές συνεχίζονται.

Είναι γεγονός ότι το σύστημα της L3 Harris  το AN/ALQ-254(V)1 Viper Shield θα αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας στα νέα F-16 Block 70/72, αλλά στα υπό εκσυγχρονισμό ελληνικά F-16 στο επίπεδο Block 70/72, δεν προβλέπεται εγκατάστασή του.

Εργαζόμαστε επάνω στην κατασκευή φίλτρων για να μην κάνει παρεμβολές το ραντάρ AESA. Δεν προβλέπεται οικονομική επιβάρυνση του προγράμματος που έχει ήδη υπογράψει η ΠΑ.

Tο πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι το ραντάρ προκαλεί προβλήματα στον παρεμβολέα του συστήματος AN/ALQ-187H, με αποτέλεσμα κατά την κρίσιμη φάση μιας αερομαχίας, όπου το ραντάρ και ο παρεμβολέας θα είναι σε λειτουργία, κανένα από τα δύο συστήματα δεν θα μπορεί να λειτουργήσει στο 100% των δυνατοτήτων τους. Αυτό εργαζόμαστε σκληρά για να το αλλάξουμε».

Άρα δεν θα αντικατασταθεί, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, το «εθνικό» σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II, για το οποίο έχουν δαπανηθεί περί τα 350 εκατ. δολάρια, των F-16 Adv. και Block 52+ («εθνικό» με την έννοια ότι έχει μοναδικούς κωδικούς, οι οποίοι αναπτύχθηκαν από Έλληνες μηχανικούς);

«Όχι, δεν θα αντικατασταθεί» λένε οι πηγές LM, αν και παραδέχονται ότι υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας ραντάρ και συστήματος αυτοπροστασίας το οποίο δεν είχε εντοπιστεί και στο οποίο δεν γίνεται αναφορά στην σύμβαση αναβάθμισης, αλλά θα εγκατασταθούν «φίλτρα».

Το ερώτημα είναι πώς θα εγκατασταθούν «φίλτρα» αποτελεσματικά, αφού η LM απαγορεύεται ρητά από τον ελληνικό νόμο να γίνει κοινωνός των πηγαίων κωδικών του συστήματος, αφού αυτό έχει για, ευνόητους λόγους, μοναδικούς κωδικούς, γνωστούς μόνο στη ΠΑ.

Και χωρίς τους κωδικούς του ASPIS II πώς θα κατασκευαστούν τα «φίλτρα»;

Το ερώτημα για την αρχική σύμβαση, παραμένει, όμως: Γιατί δεν υπάρχει η παραμικρή πρόβλεψη για τέτοιου είδους ζητήματα; Θα καθυστερήσει το πρόγραμμα; Οι Αμερικανοί θα δεχθούν να επιβαρυνθούν οικονομικά; Πώς θα δημιουργηθούν φίλτρα χωρίς να διαθέτει ο κατασκευαστής των φίλτρων τους πηγαίους κωδικούς; Θα εξακολουθήσει να λειτουργεί στο 100% το σύστημα αυτοπροστασίας;

Όλα αυτά θα απαντηθούν σύντομα...

Το ASPIS II συμβασιοποιήθηκε με συμφωνία ύψους 242 εκατομμυρίων δολαρίων τον Απρίλιο του 2003 και αφορούσε την προμήθεια 60 ολοκληρωμένων συστημάτων ASPIS II (παρεμβολέας AN/ALQ-187H, RWR τύπου AN/ALR-93(V) και εκτοξευτές αναλωσίμων ΑΝ/ALE-47), για τα Block 52+, 29 παρεμβολέων AN/ALQ-187H με ενσωματωμένη ψηφιακή μονάδα καταγραφής και αποθήκευσης συχνοτήτων (DRFM-Digital Radio Frequency Memory) και την αναβάθμιση των αναλογικών παρεμβολέων του ίδιου τύπου που ήδη είχαν εγκατασταθεί στα Βlock 30 και -50.

Στο πλαίσιο της Φάσης 1 του προγράμματος, το ελληνικό υπουργείο Αμυνας υπέγραψε επιπλέον συμβόλαιο ύψους 96 εκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια επιπλέον 33 συστημάτων ASPIS II μαζί με πλήρη εξοπλισμό υποστήριξης και υπηρεσίες εκπαίδευσης. Τα F-16C/D Adv. παραδόθηκαν με το σύστημα ASPIS II πλήρως εγκατεστημένο και λειτουργικό...