Μπορεί η απόφαση για την αποστολή τριών C-130 H στο Ισραήλ και ενός στην
Πορτογαλία προκειµένου να επανέλθουν σε επιχειρησιακή κατάσταση να βελτιώσει
κάπως την κατάσταση της καθήλωσης των 15 C-130H/B της 356 ΜΤΜ, αλλά η βελτίωση
αυτή θα είναι οριακή σε κάθε περίπτωση.
Τα C-130Η/Β δεν υποστηρίζονται πλέον από την κατασκευάστρια Lockheed Martin,
ενώ ήδη διανύουν το 47ο έτος της επιχειρησιακής τους ζωής. Τα C-130 δεν
µπορεί να παραµείνουν σε υπηρεσία πέραν του 2030, όπου θα συµπληρώνουν 55
χρόνια υπηρεσίας. Για να είναι όµως τα νέα αεροσκάφη στο τέλος της δεκαετίας
επιχειρησιακά, θα πρέπει το όποιο πρόγραµµα αντικατάστασής τους να ξεκινήσει
άµεσα. Ποια θα ήταν τα αεροσκάφη που θα µπορούσαν να αποτελέσουν τον διάδοχο
των C-130 στην Π.Α.; Στη διεθνή αγορά υπάρχουν σήµερα τέσσερις τύποι (δύο
αεριωθούµενα και δύο µε ελικοστρόβιλους), που θα κάλυπταν άριστα το κενό των
παλαίµαχων Hercules.
Αυτά είναι τα C-130J Super Hercules, το Α400Μ και τα αεριωθούµενα EMBRAER
C-390 Millennium και το Kawasaki C-2.
Το πρώτο από αυτά, το Super Hercules αποτελεί τον φυσικό διάδοχο των C-130
και µέχρι τον Ιούλιο του 2021 τα αεροσκάφη που εγκατέλειψαν τη γραµµή
παραγωγής είχαν φτάσει τα 450.
Το Α-400Μ σχεδιάστηκε από την Airbus Military ως τακτικό µεταγωγικό
έχοντας όµως και στρατηγικές ικανότητες σε ό,τι αφορά την εµβέλεια.
Airbus A400M
Το ιαπωνικό Kawasaki C-2 είναι ένα υψηλοπτέρυγο, δικινητήριο µε ουραία
διάταξη σε σχήµα Τ αεροσκάφος και ίδιο σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες
φορτίου µε το A400M.
Kawasaki C-2
Τέλος, το C-390 Millennium της βραζιλιάνικης EMBRAER, που µε 26 τόνους
φορτίου, µέγιστη ταχύτητα 988 χαω και εµβέλεια 5.820 χλµ. φαίνεται να
αποτελεί ένα ικανότατο µεταφορικό αεροσκάφος και την ιδανικότερη λύση για
την Π.Α. τόσο από άποψη κόστους χρήσης όσο και επιχειρησιακών δυνατοτήτων.