”Καμπανάκι” από την ASEAN: ”Βρισκόμαστε σε κίνδυνο, προσοχή στον Δρόμο του Μεταξιού”



Η Κίνα ανακοίνωσε την έγκριση για έργα υποδομής στην ηπειρωτική Νοτιοανατολική Ασία στον φετινό γύρο των συνόδων κορυφής της Ένωσης Κρατών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN). Η ανακοίνωση του Πεκίνου την Πέμπτη έδειξε ότι η πρωτοβουλία Belt and Road επανέρχεται στην ημερήσια διάταξη μετά από σχεδόν τρία χρόνια λόγω της πανδημίας COVID-19, ανέφερε η VOA News.

Τα έργα υποδομής που ανακοίνωσε η Κίνα περιλαμβάνουν έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα αναπτυχθεί από την Πνομ Πενχ στο Μπάβετ στα σύνορα Καμπότζης – Βιετνάμ. Επιπλέον, το Πεκίνο ανακοίνωσε υποστήριξη για μια σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Πνομ Πενχ, της Μπανγκόκ και της Βιεντιάν, από όπου έχει ήδη γίνει σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας στην Κίνα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της VOA News.

Κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής, ο υπουργός Δημοσίων Έργων και Μεταφορών της Καμπότζης, Sun Chanthol, είπε ότι ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας θα συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας του Βιετνάμ μεταξύ της πόλης Χο Τσι Μινχ και της συνοριακής πύλης Moc Bai με την Bavet.

Ο Chathol είπε ότι και τα δύο έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2026 ή στις αρχές του 2027. Είπε ότι τα έργα θα βοηθήσουν στη δημιουργία μιας βασικής σύνδεσης με τον Ασιατικό Αυτοκινητόδρομο 1, που συνδέει την Κίνα μέσω Μιανμάρ με την Ταϊλάνδη, την Καμπότζη και το Βιετνάμ.

Η Sun Chanthol ανακοίνωσε ότι το μήκος του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας θα είναι 138 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει μία μεγάλη γέφυρα. Είπε ότι το εκτιμώμενο κόστος για την κατασκευή του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας είναι μικρότερο από αυτό της οδού ταχείας κυκλοφορίας Πνομ Πενχ-Σιχανούκβιλ.

Την Τετάρτη, ο πρωθυπουργός της Καμπότζης Χουν Σεν και ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιανγκόν εγκαινίασαν την κινεζική οδό ταχείας κυκλοφορίας μήκους 187 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα προς Σιχανούκβιλ, γεγονός που μείωσε στο μισό το οδικό ταξίδι πέντε ωρών.

«Ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας θα έχει μήκος 138 χιλιόμετρα, με μια μεγάλη γέφυρα», δήλωσε ο Sun Chanthol, σύμφωνα με το VOA News.

«Το εκτιμώμενο κόστος είναι λίγο μικρότερο από αυτό του αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας Πνομ Πενχ-Σιχανούκβιλ, αν και το μήκος του είναι μικρότερο», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της VOA News, οι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας αναμένεται να συνδέουν το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Πνομ Πενχ, το οποίο κατασκευάζεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road από την China Construction Third Engineering Bureau Group Co. Το διεθνές αεροδρόμιο της Πνομ Πενχ αναμένεται να λειτουργήσει έως το 2025.

Ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιανγκόν υπέγραψε 18 πρωτόκολλα με την Καμπότζη, συμπεριλαμβανομένης της υγειονομικής περίθαλψης και της υποστήριξης για την Πνομ Πενχ, η οποία φιλοξενεί Αγώνες Νοτιοανατολικής Ασίας το επόμενο έτος. Ανήγγειλε βοήθεια για τη βελτίωση της διαβίωσης των «πολιτών της Καμπότζης», σύμφωνα με το ρεπορτάζ ειδήσεων. Μεταξύ αυτών, πέντε πρωτόκολλα υποστήριξαν επίσης την κατασκευή δρόμων και γεφυρών που θα δημιουργήσουν ένα δίκτυο μεταφορών – σιδηροδρομικές, οδικές και πλωτές οδούς στην Καμπότζη.

Η ανακοίνωση του Λι έρχεται μετά την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ του πρωθυπουργού της Καμπότζης Hun Sen και του Κινέζου προέδρου Xi Jinping τον Μάρτιο για την προώθηση της Πρωτοβουλίας Belt and Road αναπτύσσοντας περισσότερη φυσική υποδομή στην Καμπότζη. Πολλά από τα έργα τέθηκαν σε αναμονή λόγω των αυστηρών πολιτικών της Κίνας για τον COVID-19 και του «ανερχόμενου αντικινεζικού αισθήματος» που παρατηρήθηκε πριν από την εμφάνιση της πανδημίας, ανέφερε η VOA News επικαλούμενη αναλυτές.