Γιατί η εκτέλεση αποστολής μαχητικών αεροσκαφών και drone μας από αυτοκινητόδρομους είναι ζωτικής σημασίας για την άμυνα των νησιών μας



Η σχεδίαση δημιουργίας σε σημεία αυτοκινητοδρόμων, όχι κατ΄ ανάγκη κυρίων στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά μας, εναλλακτικών-προκεχωρημένων  βάσεων απογείωσης-ενέργειας και προσγείωσης μαχητικών αεροσκαφών και UCAV μας, καθίσταται επιτακτική.

Η μεγάλη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία και το ανηλεές σφυροκόπημα με πυραύλους και drones των στρατιωτικών υποδομών της χώρας από τις Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις, έχουν ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση από τις  ΗΠΑ για λογαριασμό των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων, μη συμβατικών μεθόδων προκειμένου να συνεχίσουν  οι τελευταίες να αμύνονται με επιτυχία.

Η απογείωση-προσγείωση MQ-9 Reaper από αυτοκινητόδρομο

Σε αυτές τις μη συμβατικές-πρωτοποριακές μεθόδους των Ουκρανών, εντάσσεται η πρώτη  απογείωση και προσγείωση του UAV MQ-9 Reaper της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, από αυτοκινητόδρομο.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με ΜΜΕ έγκριτο σε αμυντικά θέματα, "ένα drone MQ-9 Reaper της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ επιχείρησε για πρώτη φορά από αυτοκινητόδρομο. Το πείραμα ανοίγει νέους ορίζοντες για τη χρήση UAV υπό καθεστώς  περιορισμένων συνθηκών και τα αποτελέσματά της θα μπορούσαν να αποδειχθούν εξαιρετικά ωφέλιμα για την Ουκρανία στο πεδίο της μάχης εναντίον της Ρωσίας."

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης άσκησης "Agile Chariot" της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, που πραγματοποιήθηκε πριν από μια εβδομάδα, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η λειτουργία του μη επανδρωμένου αεροσκάφους MQ-9 Reaper από το δρόμο, αντί του αεροδρομίου ή του διαδρόμου της αεροπορικής βάσης.

Η τακτική χρήσης αυτοκινητόδρομων από αεροσκάφη των ΗΠΑ
Ενώ η λειτουργία αεροσκαφών από δρόμους είναι μια τυπική τακτική για τους Αμερικανούς πιλότους εάν χρειαστεί, στην άσκηση εκπαιδεύτηκαν και πιλότοι των ειδικών μεταφορικών αεροσκαφών ειδικών δυνάμεων MC-130J Commando II, καθώς και των επιθετικών αεροσκαφών A-10.

Ωστόσο, ήταν το MQ-9 Reaper που πραγματοποίησε την απογείωση-προσγείωση από αυτοκινητόδρομο για πρώτη φορά.

Η διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν συνηθισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων 287 και 789 στο Ουαϊόμινγκ, αντί για εξειδικευμένα τμήματα δρόμων.

Σκοπός της εκπαίδευσης ήταν η ανάπτυξη μιας προκεχωρημέμης αεροπορικής βάσης, η παροχή ασφάλειας σε αυτήν, η άφιξη αεροσκαφών, ο ανεφοδιασμός τους με καύσιμα, o τεχνικός έλεγχο και η εξασφάλιση  απογείωσης τους. Αν και αυτό το έργο δεν είναι πολύ δύσκολο για το A-10, η κατάσταση είναι διαφορετική για το MQ-9 Reaper.

Η δημιουργία προκεχωρημένης αεροπορικής βάσης
Το MQ-9 Reaper  λειτουργεί από πλήρως εξοπλισμένες αεροπορικές βάσεις με τεχνική συντήρηση και αυτοματοποιημένες εγκαταστάσεις προσγείωσης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το κύριο κανάλι ελέγχου για το drone είναι δορυφορικό.

Ταυτόχρονα, όλα τα απαραίτητα για την ανάπτυξη μιας προκεχωρημένης αεροπορικής βάσης, μαζί με το προσωπικό, χωρούσαν στο C-130 Hercules, το οποίο έπαιζε το ρόλο του ανεφοδιασμού εδάφους, του οπλοστασίου και της συντήρησης βάσης, καθώς και  οι μεταφερόμενοι τεχνικοί.

Επίσης δύο ελικόπτερα MH-6 Little Bird, μετέφεραν το προσωπικό ασφαλείας της προκεχωρημένης αεροπορικής βάσης.

Επισημαίνεται ότι το MQ-9 Reaper, ή η έκδοση MQ-1C Grey Eagle για χερσαίες δυνάμεις, θεωρείται γενικά μια πιθανή ενίσχυση των ΗΠΑ για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας.

Είναι φορέας βομβών  υψηλής ακρίβειας και πυραύλων αέρος-αέρος, γεγονός που το καθιστά μέσο αεράμυνας.

Ταυτόχρονα, όσον αφορά τη μεταφορά δυτικών αεροσκαφών, πρέπει πάντα να μιλάμε για υποδομές εδάφους.

Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται από την ίδια την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, οι απαιτήσεις για αυτό όσον αφορά το MQ-9 Reaper είναι σημαντικά χαμηλότερες από ότι πιστεύαμε προηγουμένως.

Αν και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η λειτουργία τέτοιων UAV από διαδρόμους είναι συνηθισμένη, καταδεικνύει το απαραίτητο ελάχιστο λειτουργίας τους, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει περιοδική πλήρης συντήρηση σε εξειδικευμένες αεροπορικές βάσεις.

Ανάλογος ο τρόπος χρήσης των drone μας στα νησιά του Αιγαίου
Θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο σε περίπτωση Ελληνοτουρκικής στρατιωτικής σύρραξης στο Αιγαίο, ότι οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις θα προβούν σε σφυροκόπημα των στρατιωτικών εγκαταστάσεων και υποδομών στα νησιά μας, αλλά και στην ηπειωτική Ελλάδα.

Συνεπώς αεροδρόμια, λιμάνια, στρατόπεδα, αποθήκες πυρομαχικών, Σταθμοί Διοικήσεων, Στρατηγεία και  ζωτικής σημασίας έργα κοινής ωφελείας, θα πρέπει να υπολογίζεται ότι θα δεχθούν επιθέσεις, η επιτυχία των οποίων θα εξαρτηθεί από την φίλια αντίδραση.

Τα τρία (3) ζωτικά σημεία
Ωστόσο τρία σημεία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή  άμυνα των νησιών μας και την ολοκληρωτική καταστροφή του επίδοξου Τούρκου εισβολέα.

Το πρώτο είναι η επιβιωσιμότητα αρχικά και στη συνέχεια η επιτυχής άμυνα των τοπικά υπαρχόντων στρατιωτικών δυνάμεων.

Το δεύτερο είναι η δυνατότητα αποστολής ενισχύσεων με δυνάμεις και οπλικά συστήματα-μέσα από την ηπειρωτική Ελλάδα με ασφάλεια στα νησιά μας, καθώς και η ασφαλής μεταφορά τους από την περιοχή άφιξής τους στην περιοχή που θα ενεργήσουν λαμβάνοντας προηγουμένως τακτική αποστολή.

Το τρίτο είναι η κατάλληλη σχεδίαση από τώρα και η επιτυχής υλοποίηση διεξαγωγής επιχειρήσεων με μη συμβατικές μεθόδους.

Εδώ εντάσσεται η χρήση drone καμικάζι κατόπιν προγενέστερης εκπαίδευσης εάν είναι δυνατόν από το σύνολο των πολιτών, στα πλαίσια της παλαϊκής άμυνας, γεγονός το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό των απωλειών επίλεκτων Τουρκικών Μονάδων, όπως πεζοναύτες και καταδρομείς οι οποίοι εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για κατάληψη των νησιών μας.

Συνεπώς η σχεδίαση από τώρα δημιουργίας σε σημεία αυτοκινητοδρόμων, όχι κατ΄ ανάγκη κυρίων στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά μας, εναλλακτικών-προκεχωρημένων  βάσεων απογείωσης-ενέργειας και προσγείωσης μαχητικών αεροσκαφών και UCAV, καθίσταται επιτακτική.

Τέλος υπενθυμίζουμε ότι σε βάση της Πολεμικής μας Αεροπορίας στην Λάρισα εδρεύουν MQ-9 Reaper.