Η παρουσία του στην Αν. Μεσόγειο προβληματίζει τους Τούρκους



Το αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle» αποτελεί το πρώτο πυρηνοκίνητο πολεμικό πλοίο επιφανείας της Ευρώπης.

Δέος προκαλεί το αεροπλανο­φόρο «Charles de Gaulle», το οποίο η Γαλλία στέλνει στα... μέρη μας επιβεβαιώνοντας στην πράξη τη στήριξή της στην Ελλάδα, που για μία ακόμη φορά αντιμετωπίζει την προκλητικότητα των Τούρκων.

Του Ανδρέα Βλάσση

Πρόκειται για τη ναυαρχίδα -42.500 τό­νων- του γαλλικού στόλου. Αποτελεί το πρώτο πυρηνοκίνητο πολεμικό πλοίο επιφάνειας της Γαλλίας και το πρώτο πυ­ρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο που κατα­σκευάστηκε εκτός ΗΠΑ.

Έχει μήκος 260 μέτρα, πλάτος 64 μέτρα, ύψος 75 μέτρα και ισοδυναμεί με κτίριο 25 ορόφων! Διαθέτει τεράστιους χώ­ρους αποθήκευσης, ενώ ο πυρηνικός αντιδραστήρας του διασφαλίζει, πέρα από ενεργειακή αυτονομία άνω των επτά ετών. ταχύτητα σχεδόν 50 χιλιομέ­τρων ανά ώρα. Χάρη σε αυτήν εξασφα­λίζεται η προσνήωση και απονήωση βαρύτερων πολεμικών αεροσκαφών. Χρησιμοποιεί σύστημα ατμοπροω- θούμενων ή ηλεκτρικών καταπελτών τα οποία υποβοηθούν το αεροσκάφος να φτάσει στην απαραίτητη ταχύτητα. Για την προσνήωση υπάρχει σύστημα σύλληψης των αεροσκαφών, τα οποία φέρουν γάντζους που συγκρατώνται από συρματόσχοινα απλωμένα στο κα­τάστρωμα πτήσης.

ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ 12.000 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

Το «Charles de Gaulle», με το πλήρωμα των 2.000 ανδρών και γυναικών, είναι σε θέση να φιλοξενήσει έως και σαράντα πολεμικά αεροσκάφη στο κατάστρωμά του, συνολικής επιφάνειας 12.000 τετρα­γωνικών μέτρων. Μπορεί να μεταφέρει πολεμικά ελικόπτερα Α5565 Panther και Α5365 Dauphin, αεροσκάφη επιτή­ρησης Ε-20 Hawkeye και περισσότερα από τριάντα μαχητικά Rafale Μ.

Το πλήρες πολεμικό φορτίο του περι­λαμβάνει κατευθυνόμενους πυραύλους εδάφους - αέρος Aster 15 μέγιστης ακτίνας δράσης, πυραύλους Mistral μι­κρής εμβέλειας, πυροβόλα F2 20 mm, ανθυποβρυχιακό οπλοστάσιο και εξε­λιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα εντο­πισμού, στόχευσης και ηλεκτρονικών παρεμβολών.

Το κύτος του τρομερού αεροπλανοφό­ρου άρχισε να κατασκευάζεται στα ναυ­πηγεία της Βρέστης στη Βρετάνη το 1989 και ολοκληρώθηκε έπειτα από πέντε χρόνια. Το συνολικό κόστος ξεπέρασε τα τρία δισ. ευρώ!

Πήρε το όνομα του στρατηγού Ιαρλ ντε Γκολ και πρώτου Προέδρου της 5ης Γαλλικής Δημοκρατίας έπειτα από πα­ρέμβαση του τότε πρωθυπουργού Ζακ Σιράκ προς τον Πρόεδρο Φρανσουά Μιτεράν. Ο τελευταίος σκόπευε να το ονομάσει «Richelieu», προς τιμήν του καρδινάλιου Αρμάν Ζαν ντι Πλεσί ντε Ρισελιέ.

0I ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΜΙ6!

Λίγα χρόνια αργότερα προκλήθηκε σά­λος όταν σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Guardian», η βρετανική Μυστική Υπηρεσία Πληροφο­ριών (ΜΙ6), αποπειράθηκε να υποκλέψει τεχνικές λεπτομέρειες του «Charles de Gaulle». μέσω μηχανικών, πυρηνικών φυσικών και ναυπηγών στα ναυπηγεία της Βρέστης!

Κάποια άλλα δημοσιεύματα, το 1999. ανέφεραν ότι διαπιστώθηκαν σημα­ντικές ελλείψεις στο κατάστρωμά του αφού δεν είχε το απαραίτητο μήκος για την απονήωση και την προσνήωση των αεροσκαφών Ε-20 Hawkeye. Τελικά, έγινε επέκτασή του κατά 4,4 μέτρα.

Το «Charles de Gaulle» πραγματοποίησε το πρώτο ταξίδι του τον Μάιο του 2001 και έκτοτε έλαβε μέρος σε αποστολές σχεδόν σε ολόκληρο τον πλανήτη. Εκτιμάται ότι έχει ήδη διανύσει περισσότερα από 650.000 ναυτικά μίλια. Μεταξύ άλ­λων, βρέθηκε στον Ινδικό Ωκεανό για την επιχείρηση «Διαρκής Ελευθερία» των ΗΠΑ, στον πόλεμο κατά της τρομο­κρατίας στην Αραβική θάλασσα, στον Περσικό Κόλπο και στη Μεσόγειο.

SPIRTO