Πτήση «μυστήριο» γαλλικού Mirage-2000D στη Μαύρη Θάλασσα: Κατέγραψε τους τουρκικούς S-400;

Πτήση «μυστήριο» γαλλικού Mirage-2000D στη Μαύρη Θάλασσα: Κατέγραψε τους τουρκικούς S-400;



Ένα διθέσιο γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος Mirage 2000D πραγματοποίησε σήμερα μια πτήση ηλεκτρονικής κατασκοπείας στη Μαύρη Θάλασσα.

Το αεροσκάφος, που ανήκε στη Μοίρα EC 1/3 Navarre απογειώθηκε από τη βάση του στην βορειοανατολική Γαλλία στο Meurthe-et-Moselle και πετώντας μέσω της κεντρικής Ευρώπης Αυστρία, Ουγγαρία, Ρουμανία βρέθηκε στη Μαύρη Θάλασσα διαγράφοντας κύκλους τόσο κοντά στις ακτές της Κριμαίας όσο στην περιοχή του τουρκικού πεδίου βολής στην Σινώπη.

Το αεροσκάφος ήταν εφοδιασμένο με ένα ατρακτίδιο ηλεκτρονικής αναγνώρισης και συλλογής δεδομένων ASTAC, όμοιων με αυτά που διαθέτει και η ΠΑ.

Η πτήση του αεροσκάφους συνοδευόταν και από ένα αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού της γαλλικής Αεροπορίας C-135FR, το οποίο ανεφοδίασε το γαλλικό μαχητικό δύο φορές για το μακρύ αυτό σκέλος της πτήσης.

«Στόχος» του ASTAC κατά τα φαινόμενα ήταν οι ακτές της Κριμαίας και η ρωσική δραστηριότητα εκεί, καταγράφοντας κυρίως συχνότητες ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης και αντιαεροπορικών συστημάτων, όπως και πιθανά πλοίων του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας.

Οι Τούρκοι όμως επιμένουν πως στόχος του γαλλικού Mirage 2000D, δεν ήταν οι ρωσικές δραστηριότητες αλλά τα τουρκικά S-400, τα οποία εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σινώπη παρά την ολοκλήρωση των δοκιμών, όπως ανέφεραν οι ίδιοι.

Σε κάθε περίπτωση η πτήση του γαλλικού Mirage 2000D είναι ενδιαφέρουσα δύο μέρες μόνο μετά την πραγματοποίηση των πρώτων δοκιμών των τουρκικών S-400.

Όπως αναφέρθηκε το ατρακτίδιο ASTAC έχει δημιουργηθεί για να προσφέρει στον χρήστη του την ηλεκτρονική εικόνα της περιοχής ενδιαφέροντος, είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί σε ένα κορεσμένο περιβάλλον από ηλεκτρονικές απειλές, προσφέρει υψηλή ακρίβεια και χρησιμοποιώντας ειδικά εξελιγμένους αλγόριθμούς μπορεί να καταδείξει την ακριβή τοποθεσία των απειλών. Παράλληλα οι βασικές παράμετροι των απειλών καταγράφονται προκειμένου να αναλυθούν αργότερα.

Μειονέκτημα του συστήματος είναι ότι δεν προσφέρει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, αλλά το αεροσκάφος πρέπει να επιστρέψει στη βάση του για να γίνει ανάκτηση των δεδομένων.

Το ατρακτίδιο αυτό διαθέτει και η ΠΑ αλλά είναι άγνωστο εάν χρησιμοποιείται και που. Πριν την διάλυση της 348ΜΤΑ το ASTAC αξιοποιούσαν τα αεροσκάφη RF-4E αλλά μετά την απόσυρση των αεροσκαφών είναι άγνωστο που χρησιμοποιείται, καθώς η πιστοποίησή του στα Mirage 2000 απαιτεί κάποιες μετατροπές. Για παράδειγμα τα γαλλικά Mirage 2000D χρειάστηκαν να υποβληθούν το 2014 σε συγκεκριμένο πρόγραμμα πιστοποίησης του ατρακτίδίου όταν αποσύρθηκαν τα γαλλικά F-1CR, που το έφεραν μέχρι τότε.

Από ότι γνωρίζουμε τέτοιο πρόγραμμα δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα για τα Mirage 2000 της ΠΑ. Θεωρητικά θα ήταν ενδιαφέρον η ΠΑ να απογείωνε ένα αεροσκάφος με το ατρακτίδιο την ημέρα δοκιμής των τουρκικών συστημάτων, αλλά φυσικά κάτι τέτοιο δεν έγινε: Η κανείς δεν ενδιαφέρθηκε ή δεν υπήρξε τέτοια εντολή.

Και τα δύο είναι εξίσου πιθανά.


ΠΗΓΗ