Προβλήματα με τα F-16 αντιμετωπίζει η Τουρκία, όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ.
Αιτία ρωγμές που έχουν παρατηρηθεί στις δοκούς της κεντρικής ατράκτου των
αεροσκαφών.
Τα προβλήματα έχουν εντοπιστεί στα F-16 block 30 τα οποία αναβαθμίζονται την
συγκεκριμένη περίοδο και όπως λένε Τούρκοι αξιωματούχοι το πρόβλημα με τις
ρωγμές ίσως καθυστερήσει το πρόγραμμα.
Αυτό γιατί στο πρόγραμμα αναβάθμισης προβλέπεται δομική ανανέωση για να
φτάσουν τα αεροσκάφη το όριο των 12.000 ωρών πτήσεως.
Ίδια όμως προβλήματα έχουν προκύψει και με τα F-16 block 40 και 50 της
τουρκικής Αεροπορίας, τα οποία να σημειωθεί έχουν ήδη αναβαθμιστεί στο επίπεδο
CCIP, με την τουρκική Αεροπορία να διαθέτει περί τα 170 αεροσκάφη.
Όπως δε αναφέρουν οι Τούρκοι, έχουν ενημερώσει σχετικά τις αμερικανικές αρχές
για το πρόβλημα αλλά δεν έχουν λάβει απάντηση ακόμη. Είναι άγνωστο πόσο
εκτεταμένο είναι το πρόβλημα των ρωγμών που αντιμετωπίζουν τα F-16 block 40/50
της τουρκικής Αεροπορίας, η συμβολή όμως του κατασκευαστή δηλαδή της Lockheed
Martin είναι αποφασιστικής σημασίας για να λυθούν αυτά, αλλά προς το παρόν δεν
έχει υπάρξει τέτοια.
Η αμερικανική Αεροπορία αντιμετώπισε πρόβλημα με την επιχειρησιακή ζωή των
F-16 από τις αρχές τη δεκαετίας του ΄90 όταν διαπιστώθηκε ότι τα αεροσκάφη δε
θα ήταν ικανά να συμπληρώσουν το προβλεπόμενο όριο των 8.000 ωρών πτήσεως.
Έτσι δημιούργησε δύο προγράμματα τα Falcon-UP, Falcon-STAR (1999-2014)
και SLIP (Service Life Improvement Program) για την επέκταση του ορίου αυτού
στις 8.000 ώρες πτήσης.
Σε ότι αφορά τα ελληνικά F-16 block 30 έχουν υποβληθεί στο πρόγραμμα Falcon-UP
στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, τα υπόλοιπα όμως παραμένουν χωρίς ανάλογο
πρόγραμμα.
ΠΗΓΗ🇹🇷 Emekli GnKur Plan ve Prensipler Başkanı Reha Ufuk Er önemli bir tehlikeye dikkat çekti:
— Turan Oguz (@TyrannosurusRex) June 13, 2021
Çatlayan longeron parçaları nedeniyle F-16 Blok 30’ların tadilatı TUSAŞ’ta devam ediyor.
Sırada F-16 Blok 40 ve BF-16 Blok 50 var. Ama ABD bununla ilgili müracaatlara cevap vermedi. pic.twitter.com/tEvGIH475p