Του Χρήστου Μαζανίτη
Μία θλιβερή εικόνα αντικρίζουν εδώ και μήνες οι τεχνικοί και οι ιπτάμενοι της
Πολεμικής Αεροπορίας. Ένα C-130H βρίσκεται καθηλωμένο χωρίς κινητήρες στο
υπόστεγο του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών (ΚΕΑ) της Πολεμικής Αεροπορίας
(ΠΑ) στην 112 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) της Ελευσίνας.
Στις αποκλειστικές φωτογραφίες που εξασφάλισε και δημοσιεύει σήμερα το
enikos.gr φαίνεται το μεταγωγικό αεροσκάφος που έχει ολοκληρώσει όλο το
πρόγραμμα συντήρησης και βρίσκεται εν αναμονή των κινητήρων από την ΕΑΒ από
τον περασμένο Απρίλιο!
Ήταν πέρυσι τέτοια εποχή όταν αποκαλύπταμε ότι «μια σμηναρχία βρίσκεται
παρκαρισμένη στα υπόστεγα της ΕΑΒ» και απ’ ότι φαίνεται ελάχιστα πράγματα
έχουν αλλάξει. Στο μεταξύ, ξεκίνησαν οι διαδικασίες αποστολής τριών C-130
στο Ισραήλ, οι οποίες όμως μπλόκαραν για άγνωστους λόγους εδώ και μήνες
στους διαδρόμους του υπουργείου, αν και όπως αναφέρουν οι τελευταίες
πληροφορίες είναι θέμα ημερών να περάσει από τη Βουλή για έγκριση η σχετική
εισήγηση.
Όμως, η ΕΑΒ έχει δεσμευθεί για την παράδοση 8 κινητήρων μέχρι το τέλος του
2021 και μάλιστα τους 4 άμεσα, που θα τοποθετηθούν στο «γυμνό» μεταγωγικό
των φωτογραφιών.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες πριν από λίγες ημέρες υπήρξε ευρεία
σύσκεψη στο γραφείο του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου,
παρουσία του υφυπουργού, Αλκιβιάδη Στεφανή, του γενικού γραμματέα Αντώνη
Οικονόμου, του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, του Αρχηγού
ΓΕΑ, Αντιπτέραρχου Γεώργιου Μπλιούμη και των επιτελών της Πολεμικής
Αεροπορίας, που είναι επιφορτισμένοι με την διαθεσιμότητα των ιπτάμενων
μέσων και την προμήθεια υλικών. Στη σύσκεψη ήταν παρούσα και η διοίκηση της
ΕΑΒ.
Εκεί υπήρξε από τα στελέχη της ΠΑ μία εκτενής παρουσίαση του προβλήματος που
υπάρχει με τα C-130 και κάλεσαν τη διοίκηση της ΕΑΒ στην ανάληψη ρητών
δεσμεύσεων όταν θα πάψει η παλινωδία με την συντήρηση των αεροσκαφών και των
κινητήρων. Μία δαπανηρή ιστορία, σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο.
Η διοίκηση χωρίς να κρυφτεί εξέθεσε το πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει
που είναι αφενός η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού και αφετέρου οι αντιδράσεις
που συναντά από μερίδα συνδικαλιστών, με τους οποίους πρόσφατα ήρθαν σε
προστριβή, όπως δημοσιεύσαμε.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, θύμισαν και αυτό που είχαμε αποκλειστικά
παρουσιάσει για την ποιότητα των εργασιών στους κινητήρες των C-130 που
συντελείται στην ΕΑΒ.
Σημειώνεται ότι η ΕΑΒ από το 2018 έως τις αρχές του 2021 έχει παραδώσει στην
ΠΑ μόλις δύο κινητήρες!
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης φαίνεται ότι το συμπέρασμα στο κατέληξαν είναι
ότι αν δεν στείλουμε άμεσα τα τρία αεροσκάφη για συντήρηση στο Ισραήλ και
άλλα δύο στην εταιρεία που θα προκύψει μέσω NSPA (σ.σ. NATO Support &
Procurement Agency - ΝΑΤΟϊκού οργανισμού υποστήριξης και προμηθειών) η ΠΑ θα
μείνει με ένα C-130 μέχρι τον Μάρτιο του 2022 από τον στόλο των 13 που
διαθέτει.