Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό μη επανδρωμένο ταχύπλοο! Το μη-επανδρωμένο σκάφος άφησε άριστες εντυπώσεις



Το κατασκεύασε η Barracuda- Σημαντικό επίτευγμά της, το USV με την ονομασία 747 Multi Mission.

Τα μη επανδρωμένα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και ειδικά στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι ο πρόσφατος πόλεμος Αζερμπαϊτζάν – Αρμενίας κρίθηκε από τη συμμετοχή των τουρκικών UAV Bayraktar. Η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, προσπαθεί ασθμαίνοντας να μπει στο παιχνίδι των UAV, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς. 

Πόσο ενδιαφέρον θα ήταν, όμως, αν υπήρχε ελληνική εταιρεία που δεν θα κατασκεύαζε UAV, αλλά USV (Unmanned Surface Vehicle – USV), δηλαδή φουσκωτά μη επανδρωμένα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τις Ένοπλες Δυνάμεις σε πολλαπλές αποστολές και με πολλούς τρόπους; Μη επανδρωμένα φουσκωτά έχουν ήδη κατασκευαστεί από ελληνική εταιρεία, την Barracuda, η οποία το 1992 μετέφερε την έδρα της στην Αθήνα, από τη Γαλλία όπου ιδρύθηκε το 1986.

Η Barracuda κατασκευάζει φουσκωτά σκάφη αναψυχής, ωστόσο το 75% της παραγωγής της είναι φουσκωτά σκάφη για τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς είναι μια πιστοποιημένη αμυντική βιομηχανία από το ΥΠΕΘΑ, που έχει την δυνατότητα να προσφέρει πλήθος προϊόντων και υπηρεσιών στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Η Ελένη Ράπτη αναφέρει : σημαντικό επίτευγμά της Barracuda είναι το USV με την ονομασία 747 Multi Mission και συνεχίζει:

Σύμφωνα με την businessdaily.gr κατασκευάζει φουσκωτά σκάφη από 2.5 έως 12.70 μέτρα, προσαρμοσμένα απόλυτα στις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Τα σκάφη της χαρακτηρίζονται από την αντοχή τους και την μακροζωία τους, γεγονός που αποδεικνύεται από την πολυετή εγγύηση που τα συνοδεύει.
 
Σκάφη θωρακισμένα, αλεξίσφαιρα, με αντιθερμικά χρώματα (τεχνολογίας stealth), που φέρουν το κάθε ένα τα δικά του οπλικά συστήματα, τα οποία τοποθετούνται κατόπιν μελέτης των απαιτήσεων και των προδιαγραφών των Ε.Δ. Σκάφη με προστασία για τον χειριστή και το πλήρωμα από καιρικές συνθήκες ή ανοιχτά, και σκάφη μη επανδρωμένα με δυνατότητα χειρισμού αυτών από απόσταση. Σκάφη σωστικά και βοηθητικά σε μεγαλύτερα πλοία, σκάφη αυτομάτου πληρώσεως, και άλλα πολλά συμπληρώνουν την ολοκληρωμένη γκάμα των σκαφών της.

Επίσης, η Barracuda κατασκευάζει πλωτήρες και καλύμματα πλωτήρων ελικοπτέρων και αεροσκαφών, συστήματα αποστράγγισης (Drip tubes) και πλήθος άλλων εφαρμογών για τις Ένοπλες Δυνάμεις κατόπιν έκφρασης των ιδιαίτερων αναγκών που υπάρχουν στην άμυνα. Ενδεικτικό της αγαστής συνεργασίας που υπάρχει μεταξύ της Barracuda και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι οι επιβραβεύσεις που δέχεται από αυτές.

Την Barracuda, ήδη εμπιστεύονται ξένες ένοπλες δυνάμεις (Κύπρος, Αραβικές χώρες) αναθέτοντας της τις κατασκευές πολλών επιχειρησιακών σκαφών, αλλά και μεγάλα Ελληνικά και ξένα ναυπηγεία, όπως τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η HDW, η Austal Ships, κ.α.

Μη επανδρωμένο φουσκωτό με ηλεκτρονικά συστήματα της IDE

Εδώ και δύο χρόνια η Barracuda με πολύτιμους συνεργάτες την IDE (Intracom Defense), την ALTUS  και το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, παρουσίασαν επίσημα το πρώτο ελληνικό USV με την ονομασία 597 SeaRider, μέσω του προγράμματος OCEAN2020 (Open Cooperation for European mAritime awareNess).

Το Ελληνικό μη επανδρωμένο σκάφος πήρε το βάπτισμα του πυρός. Δοκιμάστηκε και αξιολογήθηκε  στον Τάραντα της Ιταλίας. Το Ελληνικό σκάφος κατασκεύασαν οι Ελληνικές εταιρείες INTRACOM Defense και BARRACUDA. Είναι από τα σύγχρονα στη κατηγορία του. Το αμέσως προηγούμενο διάστημα έγινε παρουσίαση του έργου στο Ιταλικό Ναυτικό και την ηγέτιδα εταιρεία αμυντικού υλικού στην Ιταλία Leonardo. Το ελληνικό μη επανδρωμένο σκάφος εντάσσεται στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης HORIZON.
 
Οι εντυπώσεις που άφησε ήταν πραγματικά άριστες και εξαιρετικές εκπροσωπώντας πανάξια την ελληνική αμυντική βιομηχανία και τις εταιρείες INTRACOM Defense και BARRACUDA που απέδειξαν το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας.

Στη συνέχεια αυτού, η Barracuda το εξέλιξε και κατασκεύασε το USV (Unmanned Surface Vehicle – USV)  747 Multi Mission. Το εν λόγω είναι ένα φουσκωτό 7,65 μέτρων, με αυτονομία μέχρι 500 ναυτικά μίλια, το οποίο μπορεί είτε να χρησιμοποιηθεί ως σκάφος επιτήρησης είτε μπορεί να φέρει οπλισμό (πυραυλικά συστήματα), ακόμα και να κάνει ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Όσον αφορά το κόστος συντήρησης μπροστά σε αυτά που μπορεί να προσφέρει είναι μηδαμινό, καθώς θα γίνεται στην Ελλάδα από ελληνικά χέρια, ενώ το συγκεκριμένο σκάφος μπορεί να μεταφερθεί από αεροσκάφος C-130 και ελικόπτερο Chinook. Επίσης το ίδιο σκάφος μπορεί να βγει και σε 12 μέτρα. 

Η Barracuda όμως είναι και μια εταιρεία που έχει διεθνείς συνεργασίες, ενώ είναι από μια από τις ελληνικές αμυντικές που μιλά με τη Naval Group, για να συμμετάσχει στο μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής των τριών φρεγατών Belharra για το Πολεμικό Ναυτικό. 

Παρουσίαση στις Ένοπλες Δυνάμεις

Η τελευταία  πρόταση της Barracuda για ενίσχυση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με USV είναι πρωτοποριακή και δείχνει το άνοιγμα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας σε έναν τομέα, όπως είναι τα μη επανδρωμένα και μάλιστα στη θάλασσα, που όπως όλα δείχνουν είναι το μέλλον στον τομέα της άμυνας. Μάλιστα έχει γίνει και η σχετική παρουσίαση του ελληνικού USV στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, εδώ και ένα χρόνο.

Όπως είπε στο BusinessDaily ο Τάσος Χατζησταματίου, γενικός διευθυντής της Barracuda, στην Ελλάδα θα μπορούσαν να γίνουν πάρα πολλά στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας και να δοθεί δουλειά σε εταιρείες και ελληνικά χέρια. «Στην Barracuda μπορούμε να φτιάξουμε οποιοδήποτε φουσκωτό και να το προσαρμόσουμε στις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να είναι πολύ αποτελεσματικό και να προσφέρει σημαντικά στην αμυντική θωράκιση της χώρας», τονίζει. Όσον αφορά τα USV, υπογραμμίζει, ότι είναι το μέλλον στον τομέα της άμυνας και σημειώνει ότι από τη στιγμή που έχουμε τη δυνατότητα να τα παράγουμε στη χώρα μας, είναι κρίμα να μην την αξιοποιούμε.

Παράλληλα αναφέρθηκε στο πάγιο αίτημα των επιχειρηματιών των αμυντικών βιομηχανιών για δημιουργία υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας με στρατηγική σταθερή και διακομματική πολιτική ηγεσία, που δεν θα αλλάζει ανάλογα με την εκάστοτε κυβέρνηση.