J-20: Ο εγχώριος κινητήρας «ρολάρει» τη μαζική παραγωγή του «Δράκου»



Ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του κινεζικού stealth μαχητικού πέμπτης γενιάς τύπου J-20, αφού λύθηκαν όλα τα τεχνικά προβλήματα σχετικά με τον κινητήρα εγχώριας κατασκευής WS-10, σύμφωνα με όσα μετέδωσαν τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα πληροφορίες από την αμυντική βιομηχανία της χώρας.

Η Chengdu Aircraft Industrial Group Co, η εταιρεία που έχει αναλάβει το πρόγραμμα ανάπτυξης του μαχητικού πέμπτης γενιάς, αντιμετώπιζε προκλήσεις τον τελευταίο καιρό που αφορούσαν ζητήματα σχετικά με την έρευνα, την ανάπτυξη, την παραγωγή και την παράδοση των αεροσκαφών, με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι προμήθειες στους εταίρους τους.

Ωστόσο το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα πράγματα βελτιώθηκαν, κάτι που τόνισε Κινέζος ειδικός αναλυτής: «Αυτό είναι μια ένδειξη ότι η παραγωγή των J-20 έχει αρχίσει να έχει ζήτηση και αυξάνεται». Η Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας (PLAAF) παρουσίασε τα J-20 εξοπλισμένα με μηχανές εγχώριας κατασκευής στην Αεροπορική Έκθεση της Κίνας το 2021.

«Η μετάβαση από εισαγόμενους σε εγχώριους κινητήρες WS-10 κατέστησε δυνατή τη μαζική παραγωγή [των αεροσκαφών]», είπε ο ειδικός, σημειώνοντας ότι άλλα συστήματα που έχουν ενσωματωθεί στο stealth μαχητικό αεροσκάφος, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού συστήματος αεροσκαφών, του συστήματος ραντάρ και των οπλικών συστημάτων, είχαν ήδη αρχίσει την εγχώρια παραγωγή τους.

Πριν λίγους μήνες, η Κίνα «πειραματιζόταν» με τα J-20, πραγματοποιώντας δοκιμαστικές πτήσεις με την διθέσια έκδοση του μαχητικού, στο αεροδρόμιο της Αεροπορικής Βιομηχανίας Chengdu. Επίσης, Κινέζοι αξιωματούχοι δήλωσαν πως ο δεύτερος πιλότος θα μπορεί στο μέλλον να αντικατασταθεί από τεχνητή νοημοσύνη.

DefenseWorld