Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού «Air Force Magazine» η Αμερικανική
Αεροπορία δεν βιάζεται να βρει τον αντικαταστάτη των F-16, αλλά δίνει έμφαση
στη συνεχή αναβάθμιση των αεροσκαφών και τη διατήρηση του σε υπηρεσία μέχρι το
2050 περίπου.
Τα δύο κύρια προγράμματα της Αμερικανικής Αεροπορίας, σχετικά με τα F-16 είναι
το SLEP (Service Life Extension Program) και το PoBIT (Post Block Integration
Team). Το πρόγραμμα SLEP ξεκίνησε το 2017 και αφορά στην επέκταση της
επιχειρησιακής ζωής, μέχρι το 2048, περί των 300 F-16 Block.40/42 και
Block.50/52. Το πρόγραμμα SLEP περιλαμβάνει δομικές αλλαγές στο αεροσκάφος, οι
οποίες επιτρέπουν την επέκταση της επιχειρησιακής ζωής από τις 8.000 στις
12.000+ ώρες πτήσης.
Το πρόγραμμα PoBIT είναι ευρύτερο και αφορά στην αναβάθμιση 608 αεροσκαφών
F-16 Block.40/42 και Block.50/52, με κόστος $ 6,3 δισεκατομμύρια. Τα αεροσκάφη
θα υποστούν αναβάθμιση/αλλαγές σε 22 σημεία, με έμφαση στη φονικότητα και την
επίγνωση της κατάστασης, έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά και αξιόμαχα.
Η κύρια αναβάθμιση αφορά στην ενσωμάτωση ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active
Electronically Scanned Array), συστήματος ζεύξης δεδομένων Link-16, βελτιωμένο
πιλοτήριο, νέο ηλεκτρονικό υπολογιστή αποστολής, νέας γενιάς συστήματος
ηλεκτρονικού πολέμου, νέα συστήματα επικοινωνιών, νέα κεντρική οθόνη πολλαπλών
ενδείξεων κ.ά.