Φρεγάτες: Η εξέλιξη που μπορεί να φέρει άλλες δύο Belharra στην Ελλαδα και να κάψει τις κορβέτες



Προβλέπεται η αναβολή της παράδοσης της τέταρτης και της πέμπτης γαλλικής FDI με μόνη γαλλική διέξοδο την εξαγωγή τους.

Φρεγάτες: Η εξέλιξη που μπορεί να φέρει άλλες δύο Belharra στην Ελλαδα και να κάψει τις κορβέτες αφορά σε δύο γαλλικές FDI που έμειναν στον… αέρα λόγω λιτότητας.

Προβλέπεται η αναβολή της παράδοσης της τέταρτης και της πέμπτης γαλλικής FDI για το 2031 και 2032.

Από τους οικονομικούς δρόμους των περικοπών δεν γλίτωσε ούτε το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, με τις γαλλικές αρχές να σχεδιάζουν την αναβολή της παράδοσης της τέταρτης και της πέμπτης φρεγάτας FDI το 2031 και το 2032 (έναντι 2028 και 2029).

Σύμφωνα με αποκλειστικες πληροφορίες της γαλλικής latribune.fr, το πρόγραμμα των φρεγάτων FDI (Naval Group) θα μπορούσε να επηρεαστεί από πιθανές πολιτικές εξοικονόμησης που αναμένεται να ενεργοποιηθούν.

Το «μάζεμα» του γαλλικού αμυντικού προϋπολογισμού κατά 30 έως 50 εκατ. δισ. ευρώ θα μπορούσε να πάει πίσω και τον προγραμματισμο των επόμενων γαλλικών μαχητικών Rafale (F4 και F5).

Για την ιστορία, τα ποσά που θα εξοικονομηθούν αναμένεται να στραφούν για τις ανάγκες της Γαλλίας σε νέα πυρομαχικά και πυραύλους.

Έτσι, η Γαλλία, μένει με δύο γαλλικές φρεγάτες στο… ράφι.

Θα μπορούσε η Γαλλία να στραφεί στην Ελλάδα για την αγορά των νέων αυτών γαλλικών φρεγατών με την εξαγωγική τους μορφή; Οι Γάλλοι θεωρούν μονόδρομο την παραπάνω επιλογή.

Αν η Ελλάδα έβλεπε ζεστά το ενδεχόμενο αγοράς δύο ακόμα Belharra (σ.σ. αντί για μία που είναι ο σχεδιασμός), τότε θα μπορούσε να πάει πίσω ή να ακυρωθεί το πρόγραμμα των κορβετών (και οι γαλλικές Gowind μέσα σε αυτές), με την Ελλάδα να αναζητά λύση για τις κορβέτες στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα των ευρωκορβετών;