C-130: «Οπουδήποτε – Οποτεδήποτε»! Τα πολύτιμα μεταγωγικά και η ανάγκη να «σηκωθούν» ξανά όλα



Στην πρώτη γραμμή πάντα η 356 Μοίρα «ΗΡΑΚΛΗΣ» έτοιμη να μεταφέρει προσωπικό και μέσα σε Ελλάδα και εξωτερικό – Ανάγκη να «αναστηθούν» το συντομότερο τα καθηλωμένα C-130 που έμειναν χωρίς υποστήριξη κατά τη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης.

Στην πρώτη γραμμή της μάχης για παροχή βοήθειας στον δοκιμαζόμενο τουρκικό λαό βρέθηκε για μια ακόμη φορά η χώρα μας, προτάσσοντας την αλληλεγγύη και την ανθρωπιά πάνω από τη δυσφορία και την αγανάκτηση για τις προκλήσεις τη τουρκικής ηγεσίας.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις από την πρώτη στιγμή τέθηκαν στη διάθεση της Πολιτείας για παροχή κάθε δυνατής βοήθειας, με την Πολεμική Αεροπορία να ζεσταίνει άμεσα τις μηχανές από τα θηριώδη μεταγωγικά αεροσκάφη της ώστε να φορτωθούν με προσωπικό και κάθε είδους μέσο και προμήθειες και να μεταβούν άμεσα στη γειτονική χώρα για παροχή βοήθειας.

Η εικόνα του C-130 στην Ελευσίνα, φορτωμένο ακόμα και με όχημα της Πυροσβεστικής, με γεννήτριες, εργαλεία, κουβέρτες, ρουχισμό, τρόφιμα, υγειονομικό υλικό και φυσικά προσωπικό της ΕΜΑΚ, αποτυπώνει για μια ακόμη φορά τον σπουδαίο, πολύπλευρο και καταλυτικό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων όταν οι πολίτες δοκιμάζονται, ακόμα και όταν πρόκειται για γειτονικό λαό.

«Οπουδήποτε – Οποτεδήποτε», αναφέρει το έμβλημα της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών και αποτυπώνει πλήρως την αποστολή των στελεχών της, που δηλώνουν «παρών» κάθε στιγμή, σε κάθε περίσταση, αναλαμβάνοντας την εκτέλεση αποστολών για τη στήριξη και την παροχή βοήθειας, πέραν βεβαίως της στρατιωτικής τους αποστολής.

Οι πιλότοι και οι τεχνικοί της Μοίρας «ΗΡΑΚΛΗΣ» είναι πάντα στην πρώτη γραμμή για να μεταφέρουν στρατιωτικό προσωπικό ή προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας ή και εκτός, αλλά και να μεταφέρουν κάθε είδους επίγειο μέσο και στρατιωτικό υλικό. Αυτό ακριβώς συνέβη και πριν μερικές ώρες. Το C-130 της 356 Μοίρας, φόρτωσε με ασφάλεια από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας και την 112 Πτέρυγα Μάχης την ελληνική ομάδα έρευνας και διάσωσης, μαζί με όλο τον εξοπλισμό τους και τους προσγείωσε μετά από λίγες ώρες στην αεροπορική βάση στο Ιντσιρλίκ.

Είναι προφανές πόσο πολύτιμη και πολυεπίπεδη είναι η προσφορά των C-130, όμως, η αλήθεια είναι πως οι διαθεσιμότητες αεροσκαφών είναι πολύ χαμηλές, μιας και στη χώρα μας δεν εφαρμόσαμε τα προηγούμενα χρόνια το γνωστό «προσέχουμε για να έχουμε», με αποτέλεσμα πολλά από τα μεταγωγικά μας αεροσκάφη να έχουν καθηλωθεί στο έδαφος, παροπλισμένα, περιμένοντας το περίφημο Follow On Support. Τα προβλήματα μάλιστα επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης, με αποτέλεσμα η σημερινή στρατιωτική ηγεσία να προσπαθεί να συμμαζέψει την κατάσταση.

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο πρώην Αρχηγός ΓΕΑ, Πτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης και φυσικά ο νυν Αρχηγός ΓΕΑ, Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς καταβάλλουν σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να δώσουν ζωή στα καθηλωμένα στην Τανάγρα C-130. Λύσεις έχουν προταθεί, όμως η πλειοψηφία των αεροσκαφών παραμένει στο έδαφος. Η μεταφορά τριών μεταγωγικών στο Ισραήλ ώστε να συντηρηθούν εκεί από εταιρεία της χώρας, μέχρι στιγμής δεν έχει «περπατήσει». Ένα μεταγωγικό έχει δοθεί στην Πορτογαλία προκειμένου να συντηρηθεί στο πλαίσιο ΝΑΤΟικού προγράμματος, ενώ ένα άλλο C-130 έχει αναλάβει να το συντηρήσει η ίδια η Πολεμική Αεροπορία στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών στην Ελευσίνα.

Σαφώς και η ΕΑΒ έχει τεράστιες δυνατότητες και πρέπει να στηριχθεί στον ύψιστο βαθμό. Για το λόγο αυτό, ο στόχος είναι να έρθουν ανταλλακτικά το συντομότερο και να καταφέρουν να ενεργοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα αεροσκάφη. Όλα αυτά βεβαίως κοιτάζοντας πάντα και για απόκτηση νέων μεταγωγικών αεροσκαφών καθώς, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η προσφορά τους είναι πολυδιάστατη, είτε σε στρατιωτικό επίπεδο είτε σε επίπεδο προσφοράς στην Πολιτεία.