Το Φθινόπωρο στο νερό η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ»: Αποφάσεις για τις κορβέτες μετά τις εκλογές – Το παρασκήνιο της «υπογραφής» για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ



Σε  έξι μήνες από σήμερα  και εντός του προσεχούς Οκτωβρίου αναμένεται να πέσει στο νερό η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ», η πρώτη Ελληνική FDI η οποία κατασκευάζεται με γοργούς ρυθμούς στα ναυπηγεία της Lorient στη Γαλλία. Σύμφωνα με πληροφορίες η συγκόλληση των blockπου σχηματίζουν το κύριο deck του πλοίου ολοκληρώνεται ενώ ήδη ξεκινούν οι εργασίες προκειμένου η «ΚΙΜΩΝ» να είναι το Φθινόπωρο έτοιμη ώστε να βγει από την πλωτή δεξαμενή και να πέσει στη θάλασσα.  Ο σχεδιασμός των Γαλλικών ναυπηγείων είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν που ακολουθείτε και για την πρώτη Belharra «Amiral Ronarc’h» η οποία κατασκευάζεται για λογαριασμό του «Marine Nationale»  με το πλοίο να βρίσκεται ήδη στο νερό. 

Η διαδικασία προβλέπει την τοποθέτηση του «πύργου» όπου βρίσκεται το πανίσχυρο ψηφιακό ραντάρ Sea Fire αλλά και μια σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα και αισθητήρες του πλοίου. Πρόκειται για το τελικό στάδιο των εργασιών πριν ξεκινήσουν οι δοκιμές αρχικά εν όρμω ενώ στη συνέχεια το πλοίο θα βγει στην ανοιχτή θάλασσα για τις εν πλω δοκιμές που αποτελούν και το τελικό «crash test» πριν παραδοθεί η φρεγάτα στο Πολεμικό Ναυτικό. 

Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής των block της δεύτερης Ελληνικής FDI «ΝΕΑΡΧΟΣ» η οποία αναμένεται να πάρει τη θέση της πρώτης στην πλωτή δεξαμενή όταν η «ΚΙΜΩΝ» πέσει στο νερό το Φθινόπωρο. Οι εργασίες των Γάλλων παρακολουθούνται στενά από το κλιμάκιο του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο βρίσκεται στα ναυπηγεία της Lorient από την πρώτη στιγμή που άρχισε η ναυπήγηση του Ελληνικού πλοίου. Ενώ του επόμενους μήνες και ανάλογα με την εξέλιξη των εργασιών ο σχεδιασμός του ΓΕΝ προβλέπει τη μετάβαση στη Γαλλία των πρώτων «πυρήνων» από το πλήρωμα της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» προκειμένου να αρχίσει πάνω στο πλοίο η εκπαίδευση των Στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού. Έτσι ώστε όταν παραληφθεί η πρώτη Ελληνική FDI το πλήρωμα της να είναι ήδη εκπαιδευμένο και έτοιμο. Ώστε σταδιακά να ακολουθήσει ανάλογη διαδικασία και για τα υπόλοιπα δύο πλοία «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΦΟΡΜΙΩΝ».

Όσον αφορά το ενδεχόμενο ενεργοποίησης της option για ναυπήγηση και τέταρτης FDI όπως έχει ήδη αναφέρει το Newpost στη δεδομένη χρονική συγκυρία δείχνει να συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες. Ο χρονικός περιορισμός να ενεργοποίηση της option λήγει τον προσεχή Ιούνιο αν και οι Γάλλοι στο παρελθόν έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι λόγω και της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα με τις εκλογές να έρχονται μπορεί να δώσουν παράταση. Σε κάθε περίπτωση πάντως η απόφαση αναμένεται να ληφθεί από την καινούργια κυβέρνηση όπως ακριβώς φαίνεται ότι θα συμβεί και για το ζήτημα των κορβετών παρά τις πιέσεις εδώ και αρκετούς μήνες από το Πολεμικό Ναυτικό.

Την ίδια ώρα αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη ο οποίος ανέφερε ότι είναι πολύ πιθανό οι καινούργιες κορβέτες του Στόλου να «χτιστούν» στα ναυπηγεία Ελευσίνας. Είναι ήδη γνωστό ότι σε μια τέτοια περίπτωση το πρόγραμμα θα αναλάβει η Ιταλική Fincantieri η οποία ήδη έχει έρθει σε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Ελευσίνας για κατασκευή των κορβετών Doha. Πάντως έως τώρα καμία επίσημη απόφαση δεν έχει ληφθεί καθώς η «ναυμαχία» μεταξύ των Ιταλών της Fincantieri και των Γάλλων της Naval Group βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

«Ανάσα» πάντως για το Πολεμικό Ναυτικό αποτελεί η επικύρωση από το ΚΥΣΕΑ του προγράμματος για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών κλάσης «ΥΔΡΑ». Ήδη το Ναυτικό Επιτελείο έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να ολοκληρώσει τις διαβουλεύσεις περί τεχνικών θεμάτων με την ανάδοχο Γερμανική κοινοπραξία Thales-Netherlands ώστε να υπογραφεί το συντομότερο η σύμβαση ακόμα και εντός του 2023.

newpost.gr-Κώστας Σαρικάς