Πριν αποκαλυφθεί η ‘φούσκα’ του Kaan, έλεγαν θα αγοράσουμε μαχητικά από την Τουρκία, τώρα…



Βαρύ το πλήγμα για την Τουρκία, η αποκάλυψη ότι το αεροσκάφος Kaan εξαρτάται πλήρως από την απόφαση των Αμερικανών αν θα παραδώσουν κινητήρες για αυτό το “τουρκικό’ αεροσκάφος. Χώρες που έδειξαν ενδιαφέρον για την αγορά του, τώρα ‘τα μαζεύουν’…

Μια εντυπωσιακή κίνηση προήλθε από μια φιλική χώρα που σχεδίαζε να αγοράσει το μαχητικό αεροσκάφος Kaan από την Τουρκία. Η χώρα, η οποία βρίσκεται σε πόλεμο με τη Ρωσία, ετοιμάζεται να κατασκευάσει έναν στόλο 250 αεροσκαφών, όπως σημειώνει τουρκικό δημοσίευμα.

Ο Ουκρανός πρόεδρος Ζελένσκι ανακοίνωσε ότι συνεχίζονται οι εργασίες για την προμήθεια 250 μαχητικών αεροσκαφών όπως F-16, Gripen και Rafale από τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και τη Γαλλία.

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ανακοίνωσε ότι διεξάγει ταυτόχρονες συνομιλίες με τη Γαλλία, τη Σουηδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες για την κατασκευή ενός στόλου 250 σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών.

Ο Ζελένσκι, ο οποίος εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό των τωρινών και μελλοντικών αεροπορικών δυνάμεων της Ουκρανίας, δήλωσε: «Διεξάγουμε ταυτόχρονες συνομιλίες με τη Σουηδία, τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η γενική ζήτηση είναι ένας στόλος 250 νέων αεροσκαφών. Αυτό είναι το μέλλον μας».


Μιλώντας τη Δευτέρα 28 Οκτωβρίου, ο Ζελένσκι εξέφρασε ενδιαφέρον για πολλά μαχητικά αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένου του μαχητικού αεροσκάφους Rafale που κατασκευάζεται από τη γαλλική αεροδιαστημική εταιρεία Dassault. Μια πηγή κοντά στην Dassault Aviation επιβεβαίωσε τις συζητήσεις στην γαλλική εφημερίδα Le Journal du Dimanche.

Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας εκσυγχρονισμού, το Κίεβο αξιολογεί τρεις πλατφόρμες: το σουηδικό Gripen, το γαλλικό Rafale και το αμερικανικό F-16. Πηγές κοντά στον γαλλικό κατασκευαστή Dassault Aviation, μιλώντας στο JDD, λένε ότι είναι «έτοιμες» να λάβουν ένα πιθανό αίτημα από το Κίεβο.

Ωστόσο, τα 100 έως 150 μαχητικά αεροσκάφη Gripen που εξετάζονται στο πλαίσιο της επιστολής προθέσεων που υπέγραψε πρόσφατα η Ουκρανία με τη Σουηδία ξεχωρίζουν ως η πιο πολλά υποσχόμενη επιλογή σε αυτή τη διαδικασία.


Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η σουηδική εταιρεία Saab εξετάζει ακόμη και το ενδεχόμενο ίδρυσης εργοστασίου συναρμολόγησης στην Ουκρανία.

Αυτό παρουσιάζεται δημόσια ως απόδειξη μιας ταχέως ενδυναμούμενης βιομηχανικής συνεργασίας.

Εν τω μεταξύ, οι λόγοι του Κιέβου για την επιλογή του Gripen E/F περιλαμβάνουν το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, τους μικρότερους χρόνους εκπαίδευσης και την ικανότητα λειτουργίας από δρόμους ή «πρωτόγονους» αεροδιαδρόμους, ένα σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα σε καιρό πολέμου.

Ο Ζελένσκι υπερασπίστηκε επίσης την απόφαση του Gripen σε δήλωσή του στις 27 Οκτωβρίου, δηλώνοντας ότι η συντήρηση του Gripen «απαιτεί λιγότερους τεχνικούς» και ότι «η εκπαίδευση ενός έμπειρου πιλότου διαρκεί μόνο έξι μήνες σε σύγκριση με το F-16».

Ο Ζελένσκι τόνισε επίσης την ευελιξία του αεροσκάφους, δηλώνοντας ότι το Gripen «μπορεί πιθανώς να μεταφέρει σχεδόν οποιοδήποτε όπλο στο απόθεμά μας».

Παρά τα σημαντικά πλεονεκτήματα του Gripen όσον αφορά το κόστος και την επιχειρησιακή ευελιξία, η Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποιεί ενεργά γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000.

Είναι επίσης γνωστό ότι γαλλικά πυρομαχικά, όπως το Hammer AASM, βρίσκονται επίσης στο ουκρανικό απόθεμα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση του Κιέβου φέρεται να βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Γαλλία για τον εξοπλισμό ενός μέρους του στόλου της, με το μαχητικό αεροσκάφος Rafale να εξακολουθεί να είναι μεταξύ των επιλογών της.

Yeni Akit