Σκληροί αναχαιτιστές με εμπειρία 1000 ώρες στον τύπο τους, τα πρώτα «γεράκια» των RAFALE F-3R



Η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει θέσει ως βασικό στόχο της να είναι το λιγότερο ένα βήμα πιο μπροστά από την αεροπορία της γείτονος, της παραβατικής Τουρκίας.

Αυτό έχει φανεί από τις ταχείες διαδικασίες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα σε πλήρη συντονισμό με το ΓΕΕΘΑ και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Σε αυτό το πλαίσιο, την στιγμή που επισπεύδονται οι έλεγχοι από το Ελεγκτικό Συνέδριο και οι συνομιλίες Ελλάδας - Γαλλίας για τις ιστορικές υπογραφές της πιο γρήγορης σύμβασηςπου έχει επιτευχθεί ποτέ ανάμεσα στις δυο χώρες, τρέχουν με ταχύς ρυθμούς και όλα εκείνα που απαιτούνται για να ταξιδέψουν στο Παρίσι οι πρώτοι τέσσερις ιπτάμενοι, που τους επόμενους μήνες θα είναι οι πρώτοι που θα πετάξουν με τα RAFALE.

Το Επιτελείο έχει σκοπό να στείλει στη Γαλλία τέσσερις αεροπόρους κι ένα team περίπου τριάντα μηχανικών που θα μάθουν όλα εκείνα τα τεχνικά ζητήματα που χρειάζεται ώστε να υπηρετούν το νέο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας.

12 τα πρώτα «γεράκια» των RAFALE

Και το σχέδιο της αεροπορίας, όπως σημειώνουν Επιτελείς είναι 4+4+4 ιπτάμενοι ανά, το πολύ δίμηνο να ταξιδεύουν στη Γαλλία για την εκπαίδευση στον τύπο του RAFALE.

Πάντως οι πρώτοι τέσσερις αεροπόροι, αν και Επιτελείς σημειώνουν πως δεν έχει κλειδώσει ακόμα ποιοι θα είναι, πληροφορίες λένε ότι θα επιλεγούν δυο από την 332 Μοίρα «Γεράκι» κι άλλοι δυο μέσα από τις αιτήσεις που έγιναν από τις πολεμικές μοίρες των F-16.

Όλοι τους σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα έχουν πάνω από 500 έως 1000 πτητικές ώρες ενώ δεν αποκλείεται κάποιοι να είναι ήδη και εκπαιδευτές στον τύπο του αεροσκάφους με το οποίο πετούν.

Όπως εξηγούσαν οι Επιτελείς η πρώτη «φουρνιά» θα είναι από τα ήδη έμπειρα «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας, με εκατοντάδες επιχειρησιακές ώρες τόσο σε ασκήσεις αλλά και αερομαχίες στον ουρανό του Αρχιπελάγους.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος δια βήματος της βουλής κατά τη συζήτηση που έγινε στην επιτροπή άμυνας και εξωτερικών υποθέσεων αλλά και την ολομέλεια, όπου ψηφίστηκαν τα RAFALE, τα πρώτα νέα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας θα φτάσουν στην Ελλάδα τον Ιούλιο.

Αυτά τ’ αεροσκάφη θα έρθουν στην Τανάγρα για να γίνει η ένταξή τους στον αεροπορικό στόλο, ωστόσο από τη στιγμή που οι εκπαιδευόμενοι Έλληνες αεροπόροι θα είναι στη Γαλλία, δεν αποκλείεται να επιστρέψουν ξανά κι αυτά εκεί κι όλα μαζί, τα πρώτα έξι δηλαδή, να φτάσουν δια παντός προς το φθινόπωρο του 2021 στην Ελλάδα ενταγμένα επιχειρησιακά στην ΠΑ.

•Τα «γεράκια» της HAF, θα περάσουν από το αντίστοιχο Γαλλικό Σμήνος Μετεκπαίδευσης (ΣΜΕΤ) όπου εκτός από τον εξομοιωτή πτήσεων και τα θεωρητικά μαθήματα, πρέπει να συμπληρώσουν περίπου 30 ώρες πτήσης με τα Γαλλικά RAFALE, ώστε να ονομαστούν «διαθέσιμοι» στο νέο τύπο μαχητικού της Πολεμικής Αεροπορίας.

•Εδώ να σημειώσουμε ότι οι τελευταίοι τέσσερις αεροπόροι που θα ταξιδέψουν στο Παρίσι δεν αποκλείεται να κάνουν μόνο το θεωρητικό μέρος της εκπαίδευσης καθώς θα καταστούν διαθέσιμοι από τον αρχικό πυρήνα των Ελλήνων συναδέλφων τους κι όχι από τους Γάλλους.

Και οι τεχνικοί της 332 Μοίρας εκτός των θεωρητικών μαθημάτων και της πλούσιας βιβλιογραφίας που θα πάρουν και μαζί τους, καθώς με αυτή θα βαδίσουν για πολλά χρόνια, θα βρεθούν με μια αντίστοιχη Μοίρα Συντήρησης Βάσης κι εκεί θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τεχνικές λεπτομέρειες για το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια κανονικής συντήρησης και μάλιστα σε διαφορετικά κλιμάκια (step by step).