“Bρώμικο” σχέδιο Τουρκίας-Γερμανίας; -”Οι Έλληνες θέλουν να συγκριθούν με την Τουρκία αλλά θα γονατίσουν οικονομικά”



Τρέμουν οι Τούρκοι την αγορά μαχητικών F-35 και άλλων εξοπλιστικών προγραμμάτων από την Ελλάδα και πιθανόν να βάλουν το Βερολίνο να κάνει την ''βρώμικη δουλειά"

Ένα πολύ ύποπτο και υποχθόνιο σχέδιο φέρονται να ετοιμάζουν Τούρκοι και Γερμανοί με αφορμή την αγορά γαλλικών μαχητικών και Φρεγατών, αλλά και Κορβετών όπως όλα δείχνουν, με στόχο  την ελληνική οικονομία.

Σύμφωνα με τον Τούρκο ειδικό Ercan Yener, και γνωστή αμυντική ιστοσελίδα, ”Δύο "κακομαθημένα" παιδιά της Ευρώπης,ο Εμμανουέλ Μακρόν και ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκαν στις 10 Σεπτεμβρίου 2020 και αποφάσισαν την αγορά γαλλικών όπλων.

Σε δήλωσή του ο Κ. Μητσοτάκης είπε: «Είναι ώρα να ενισχυθούν οι Ένοπλες Δυνάμεις» και ανέφερε ότι θα αγοράσουν 18 μαχητικά αεροσκάφη Rafale, κατασκευής Dassault, 4 φρεγάτες και 4 αμερικανικά ελικόπτερα για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό.

Ο γείτονάς μας (Ελλάδα), που συγκρίνει τον στρατό του με εμάς εδώ και πολλά χρόνια και θέλει να τον κάνει τόσο αποτελεσματικό και αποτρεπτικό όσο οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, προσπαθεί να κάνει τέτοιες αγορές σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, αλλά κάθε φορά πρέπει να αποχαιρετήσει τα όνειρά του, ως αποτέλεσμα βαρέων χτυπημάτων στην οικονομία του”.

Την ίδια ακριβώς χρονική στιγμή το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων,Redaktionsnetzwerk Deutschland αναφέρεται στην αγορά του  τριών φρεγατών από την Naval Group, σίγουρα καθόλου τυχαία.
 
«Η Ελλάδα είναι ο πρώτος ξένος πελάτης για τον νέο τύπο πλοίου υψηλής τεχνολογίας», αναφέρει ο Γκερντ Χέλερ, ο οποίος είναι Γερμανός ανταποκριτής στην Ελλάδα, σχολιάζοντας το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας.

«Φέτος η Ελλάδα θα αυξήσει τις δαπάνες της για τον στρατιωτικό εξοπλισμό και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων συστημάτων κατά επτά φορές σε σύγκριση με το 2020.

Ο Κ. Μητσοτάκης ωστόσο δεν θέλει μόνο να εξοπλίσει τη χώρα του απέναντι στην ολοένα και πιο επιθετική Τουρκία. Η Ελλάδα επιδιώκει επίσης να διακριθεί ως προπύργιο στη νοτιοανατολική πλευρά του ΝΑΤΟ, ερχόμενη σε  ανταγωνισμό με την Τουρκία, η οποία θεωρείται από πολλούς στη συμμαχία ως ένας όλο και πιο προβληματικός εταίρος, λόγω της απομάκρυνσής της από τη Δύση, με συμφωνίες όπλων με τη Ρωσία, αλλά και λόγω της αυταρχικής συμπεριφοράς του Ερντογάν.
 
Ο Έλληνας πρωθυπουργός λαμβάνει υποστήριξη από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία, αν και όχι εντελώς ανιδιοτελώς, αφού οι δύο χώρες προσβλέπουν σε προσοδοφόρες συμφωνίες με την Αθήνα».

Ο στρατιωτικός εξοπλισμός βέβαια κοστίζει και «οι υψηλές στρατιωτικές δαπάνες της Ελλάδας ήταν ένας από τους λόγους για την ελληνική δημοσιονομική κρίση. Η Ελλάδα έχει ήδη πενταπλασιάσει τις εξοπλιστικές δαπάνες της σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος από 500 εκατομμύρια σε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ φέτος ο προϋπολογισμός αναμένεται να αυξηθεί στα 3,36 δισ. Ευρώ. Εντός του ΝΑΤΟ, μόνο οι ΗΠΑ ξοδεύουν περισσότερα για την άμυνα από την Ελλάδα», καταλήγει μεταξύ άλλων ο Γερμανός ανταποκριτής.

Πολλοί συνειρμοί μας έρχονται στο νου από αυτήν την συγκυρία, αφού όπως όλα δείχνουν οι Γερμανοί φέρονται να "ανησυχούν" για τον ελληνικό προϋπολογισμό ταυτόχρονα με τους Τούρκους, ενώ στην ουσία είναι “χολωμένοι” από την μη προτίμηση Γερμανικών Φρεγατών από την ελληνική πλευρά.
 
Αν και η νέα γερμανική κυβέρνηση, ( η οποία υποτίθεται ότι θα ήταν πιο σκληρή με την Τουρκία αλλά αυτό έγινε καπνός), ξεκίνησε με καλές συστάσεις στα ελληνοτουρκικά, μάλλον καταλήγει να ακολουθεί την πολιτική της Α.Μέρκελ, ικανοποιώντας πιθανότατα τουρκικές αιτιάσεις για οικονομικού τύπου πίεση στην Ελλάδα με αφορμή τα εξοπλιστικά της.

Πρόκειται για μια διαδικασία, για την οποία είμαστε πολύ σίγουροι, ότι υλοποιείται στο παρασκήνιο, όχι  όμως για να ακυρώσει τα υπάρχοντα εξοπλιστικά ελληνικά συμβόλαια, αλλά τα μελλοντικά, ειδικά σε ότι αφορά μια πιθανή αγορά F-35 από τις ΗΠΑ, αφού κάτι τέτοιο θα άλλαζε τα δεδομένα πάνω από το Αιγαίο.

Καμία αναφορά στον τουρκικό και τον γερμανικό τύπο δεν τυχαία, ότι και να δηλώνουν πολλοί ειδικοί και μη, αφού πρόκειται για δύο χώρες που λειτουργούν από κοινού εδώ και πάρα πολλά χρόνια, και αυτό είναι μια απτή πραγματικότητα, όποιος και αν είναι στο τιμόνι τους.