Η Αστυνομική Ακαδημία ως τόπος «εξορίας» των μη αρεστών αξιωματικών και τα λοιπά παράδοξα!!!



1. Είδαμε τις ανακοινώσεις για το «ξήλωμα» της ηγεσίας της Άμεσης Δράσης, ο διοικητής της οποίας μετακινείται στην Αστυνομική Ακαδημία. Ταυτόχρονα μεταξύ των εξαγγελιών του υπουργού ήταν και αυτή…. « για την Αναβάθμιση της Αστυνομικής Ακαδημίας και της παρεχόμενης εκπαίδευσης... Στόχος μία αστυνομία φιλική στον πολίτη, που σέβεται την δημοκρατική νομιμότητα και είναι άτεγκτη και αποτελεσματική απέναντι στο έγκλημα, την αστυνομία του 21ου αιώνα».

Του Νικολάου Αθ. Μπλάνη Αντιστράτηγου Αστυνομίας ε.α.

2. Δεν θα σχολιάσουμε τη διακήρυξη του στόχου… «για αστυνομία αποτελεσματική, φιλική στον πολίτη και αστυνομία του 21ου αιώνα». Έχει καταντήσει το σλόγκαν και το ανέκδοτο των τελευταίων 20-30 ετών. Αν ανατρέξουμε στις δηλώσεις, τόσο της αστυνομικής όσο και της πολιτικής ηγεσίας, θα βρούμε σχεδόν τα ίδια «έπεα πτερόεντα» να επαναλαμβάνονται!!! Απαιτείται επομένως έργο, η υλοποίηση του οποίου να ανατίθεται στα πλέον κατάλληλα πρόσωπα.

3. Η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα και γίνεται «ανέκδοτο». Κάθε φορά που υπάρχουν ζόρια, ακούμε βαρύγδουπες εξαγγελίες για αναδιάρθρωση και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ας θυμηθούμε τις εξαγγελίες για την ίδρυση του…«ελληνικού F.B.I.» (τώρα ακούσαμε για καταδιώξεις με …γαλλικό μοντέλο) και την αποτυχημένη νομοθετική παρέμβαση του ν.4249/2014 με τις πλέον άστοχες, ανεδαφικές και τουλάχιστον αμφιλεγόμενες διατάξεις για την οργάνωση και την Αστυνομική Ακαδημία. Εξάλλου πρόσφατα είδαμε και την… «ανωτατοποίηση» της Σχολής Αστυφυλάκων, δηλ. την αύξηση του χρόνου φοίτησης από πέντε σε έξι εξάμηνα. Εκτός των άλλων αποτελεί σχήμα οξύμωρο και παράδοξο το να εξαγγέλλεται η αναβάθμιση της Σχολής τη στιγμή που ουσιαστικά «καταργείται» η κατάταξη μέσω των Πανελληνίων και η φοίτηση-εκπαίδευση των υποψηφίων αστυνομικών σε αυτή!!! Το να προσλαμβάνεις αστυνομικούς χωρίς αστυνομική εκπαίδευση, συνιστά μάλλον παγκόσμια πρωτοτυπία και αποδεικνύει το τεράστιο έλλειμμα οράματος και στρατηγικής!!!

4. Αυτό λοιπόν που προέχει είναι η αναβάθμιση του ουσιαστικού περιεχομένου των σπουδών, που δεν μπορεί να είναι μόνο τυπική (με νομοθετικές προβλέψεις, προβολές μέσω του τύπου κ.λ.π.) αλλά και ουσιαστική. Αυτό σημαίνει υιοθέτηση νέων πρακτικών που αποδεδειγμένα μπορούν να συμβάλουν στην παραγωγή αστυνομικών, οι οποίοι θα έχουν "μάθει τη δουλειά" μέσα στις σχολές και θα έχουν κατανοήσει τις πραγματικές διαστάσεις του αστυνομικού έργου, ώστε να το ασκήσουν με αποτελεσματικότητα.

5. Για την υλοποίηση όμως ενός ουσιαστικού προγράμματος εκπαίδευσης απαιτείται και το κατάλληλο προσωπικό. Σε όλες τις Αστυνομικές Ακαδημίες του κόσμου επιλέγονται και υπηρετούν οι καλύτεροι αξιωματικοί. Εδώ βλέπουμε να θεωρείται η Αστυνομική Ακαδημία ως χώρος τοποθέτησης και προσωρινής… «στάθμευσης» των μη αρεστών, δηλ. ως ένα είδος τόπου δυσμένειας και «εξορίας», ενόψει της αποστρατείας στις επόμενες κρίσεις. Η διαδικασία και νοοτροπία αυτή (σε συνδυασμό με τον ατελέσφορο-παράδοξο αποκλεισμό από το διδακτικό προσωπικό έμπειρων και ειδικών γνώσεων συνταξιούχων-απόστρατων, που αποτελούν «δεξαμενές σκέψης»), οδηγεί σίγουρα στην ουσιαστική υποβάθμιση της εκπαίδευσης.

6. Κατά συνέπεια, αυτό που οφείλει να κάνει ο υπουργός και η αστυνομική ηγεσία είναι να τερματίσει την ως άνω λογική και πρακτική. Να επιλέγονται και να τοποθετούνται οι πλέον άριστοι στην Αστυνομική Ακαδημία και στις Σχολές αυτής και ακόμη να προτείνουν την άρση της απαγόρευσης της μερικής απασχόλησης των απόστρατων (που επίσης αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία) ως διδακτικού προσωπικού!!! Οι κούφιες εξαγγελίες και η μη αξιοποίηση του κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού συνιστά την συνταγή της σίγουρης αποτυχίας. Και το επόμενο φιάσκο είναι ορατό, γιατί … «με κλούβια αυγά δεν βγάζεις πουλιά»!!!